חדשות רעות מנהריה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

ביום ראשון שביתה במרכז הרפואי לגליל. חיידקי ליגיונלה במאגר המים בבית החולים נהריה

כפרניק mrl8_3 חדשות רעות מנהריה

ביום ראשון שביתה במרכז הרפואי לגליל. חיידקי ליגיונלה במאגר המים בבית החולים נהריה

 

הצרות מגיעות בשלשות או בזוגות:

משרד הבריאות מסר היום כי זיהום של חיידקי ליגיונלה, הגורמים לדלקת ריאות, התגלה בהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, במאגר המים החמים במבנה שבו שוכנות המחלקות כירורגית ילדים, אורתופדיה, ילדים, פגייה, טיפול נמרץ ילדים ומחלקת נשים והריון בסיכון. עם הגילוי, הופסק השימוש במערכת המים החמים במבנה. מערכת המים הקרים פועלת כסדרה. לא נמצא אף חולה שנדבק בחיידק.

בהוראת משרד הבריאות, הוכנה תכנית חלופית בכל מחלקה לשימוש במים חמים, הופסקה הפעילות האמבולטורית במבנה, וחלק מהמטופלים הועברו למחלקות אחרות. במקביל, אנשי האחזקה של בית החולים, בליווי מומחים חיצוניים נוספים, עוסקים בטיהור מערכת המים החמים.

הליגיונלה גורמת לדלקת ריאות שמאופיינת בחום גבוה, שלשולים, ליחה וכאבים בכל הגוף. חיידקי משפחת הליגיונלה מתפתחים במערכות אספקת מים שבהם תנאים מתאימים: מים עומדים, טמפרטורה של 25-45 מעלות צלזיוס או משקעי חלודה או אבנית. החיידק מועבר דרך מערכת הנשימה לאחר שאיפת רסיסי מים הנישאים באוויר ומזוהמים בחיידקי ליגיונלה. החיידק אינו עובר מאדם לאדם. הסיכון להידבקות או תמותה מהחיידק היא בעיקר בקרב אוכלוסיות רגישות: קשישים, חולים במחלות כרוניות או בעלי מערכת חיסון חלשה.

 

**

ביום ראשון הקרוב (19/11/17) יושבת מרכז הרפואי לגליל בנהריה על-ידי הצוות הרפואי, ויעבוד במתכונת שבת. הרופאים והאחיות הכריזו כל שביתת אזהרה לנוכח המחסור החמור בכח אדם.

ד"ר מיכאל וייס, יו"ר ועד הרופאים בבית החולים וד"ר נמרוד רחמימוב, יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה אמרו כי הצוות הרפואי קורס תחת העומס, תוך התעלמות משרד הבריאות.

 

מהנהלת בית החולים נמסר כי בעקבות הודעת ועדי הרופאים והאחים והאחיות במרכז הרפואי לגליל על שביתה שיקיימו ביום ראשון הקרוב, אנו מבקשים לעדכן את הציבור כי בשל החלטה זו, יהיו כל מרפאות החוץ סגורות, לא יתקיימו ניתוחים אלקטיביים אלא רק ניתוחים דחופים. אם זאת יודגש, כי פעילות מצילת חיים כגון טיפולי דיאליזה ואונקולוגיה תתקיים כסדרה. על פי הודעת הוועדים מדובר בשביתה של יממה אחת במהלכה יעבדו במתכונת שבת.

 

דווקא לאחרונה נראה היה כי לאחר הקמפיין האגרסיבי נגד שר הבריאות ליצמן, החלו מגעים בכוון חיובי בין משרד הבריאות לראשי הישובים בגליל המערבי והנהלת בית החולים.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן