חדשות בית חולים נהריה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
חגי עינב

מכון אונקולוגי ע"ש מרים בורקיס, קידום תרומות איברים, בייבי בום וביקור תא"ל חסון.

כפרניק  חסון ביקור חדשות בית חולים נהריה

 

מכון אונקולוגי ע"ש מרים בורקיס, קידום תרומות איברים, בייבי בום וביקור תא"ל חסון.

 

המכון האונקולוגי החדש בבית החולים לגליל המערבי – נהריה ייקרא על שם מרים (מורי) בורקיס ז"ל

 

הנהלת בית החולים לגליל המערבי – נהריה ועמותת ידידי בית החולים הודיעו כי המכון האונקולוגי החדש בבית החולים ייקרא על שם מרים (מורי) בורקיס ז"ל. מרים (מורי) ז"ל עלתה בשנת 1951 מרומניה יחד עם הוריה צבי ועליזה וייס ז"ל, גדלה והתחנכה בנהריה. עם השנים היא הפכה להיות גננת מיתולוגית ומוערכת בעיר שחינכה דורות של ילדים. מרים ובעלה מאיר היו פעילים בתחומים חברתיים שונים בעיר. בשנת 2010 הלכה מרים ז"ל לעולמה אחרי מאבק קשה וארוך במחלת הסרטן. בעלה, מר מאיר בורקיס בחר להנציח אותה באמצעות הקמת המכון האונקולוגי שישרת את כל תושבי הצפון, הגליל המערבי והעיר נהריה.

השבוע החלו העבודות להקמת המכון האונקולוגי החדש בבית החולים לגליל המערבי – נהריה באתר ששימש עד לאחרונה כחדר המיון הזמני של בית החולים ויימשכו כארבעה חודשים. המבנה החדש ישתרע על שטח של 720 מ"ר ויאפשר לשפר משמעותית את התנאים בהם ניתן הטיפול הרפואי לחולי סרטן בגליל המערבי. העלייה בתוחלת החיים והשיפור ביכולות הגילוי המוקדם והאבחון של מחלות הסרטן השונות, הביאו לעליה חדה במספר המטופלים במכון, שמקבל כיום כ-10,000 טיפולים בשנה. באזור הגליל המערבי מאובחנים מדי שנה כ-1,700 חולי סרטן חדשים, והמכון האונקולוגי הקיים צר מלהכיל.

המכון החדש יוקם על ידי עמותת ידידי בית החולים לגליל המערבי שכבר גייסה את מרבית הסכום הדרוש, כ-3,000,000 ש"ח מתורמים בארץ ומחו"ל. מעבר לתרומה של משפחת בורקיס גייסה העמותה תרומה משמעותית מתורם בבריטניה, מקרן משפחתית בארה"ב וכן מהאגודה למלחמה בסרטן. יתרת הסכום הדרוש תגויס באירוע מיוחד בו תעלה ההצגה "סוף טוב" של תיאטרון הקאמרי (כתבה ענת גוב ז"ל) בהיכל התרבות בנהריה (שישי ושביעי בפברואר 2013), כאשר כל ההכנסות קודש להקמת המכון האונקולוגי על שם מרים (מורי) בורקיס ז"ל. 

 

**

 

יעקב למען עידוד תרומת האיברים בישראל

 

שבע שנים לאחר שעבר השתלת לב אותו קיבל מתורם נרתם יעקב מילשטיין מעכו לסייע בעידוד אזרחים לחתימה על כרטיס אדי לתרומת איברים. מדי שבוע מגיע לביה"ח לגליל המערבי בנהריה, וניצב מאחורי דוכן ומצרף רבים למשימה החשובה – הצלת חיי אדם

 

בשנת 1994 עבר יעקב מילשטיין ניתוח מעקפים אצל פרופ' מרין בגיל 50, זמן קצר לאחר מכן עבר התקף לב קשה ונפגע בשריר הלב. בהמשך עבר חמישה התקפי לב נוספים, דבר שחייב אותו לעבור צנתור לב. בעת שהייתו באילת לקה בדום לב והרופאים בביה"ח בעיר הצילו את חייו. לאחר השתלת קוצב לב החל מילשטיין ל"בלות" ימים רבים במעקב רפואי.

מילשטיין: "שכבתי בביה"ח הדסה במשך שנה וחצי בהמתנה ללב, הייתי מדורג במקום הראשון ברשימת ההמתנה, חמש פעמים הורידו אותי לחדר ניתוח, אך ההשתלה בוטלה מאחר והלב שאותר לא התאים לי".

גם לאחר שנמצא הלב המתאים התמודד מילשטיין עם מספר אשפוזים בשל תופעות דחייה של ההשתלה. לפני כחצי שנה החל לסבול משלשולים, הקאות וחום גבוה ומרבית מערכות גופו קרסו. "שכבתי שבועיים בלי הכרה וכשהתעוררתי התחלתי בשיקום כשלדברי הרופאים, רק אחד מאלף חולים במצבי שורד".

מילשטיין שימש במשך 18 שנה כקצין כיבוי אש ופרש בשל מחלתו. לאחר שההשתלה הצליחה והוא צלח את הקשיים בדרך השיקומית, החליט להירתם ולהתנדב בביה"ח לגליל המערבי בנהריה. הוא נפגש עם מתאמת ההשתלות איוה שטיינר וביקש להגיע אחת לשבוע למשך מספר שעות, על מנת לעודד אנשים לחתום על כרטיס אדי תוך הצגת המקרה שלו, כדוגמא להצלחת מערך ההשתלות והתרומות במדינת ישראל.

"אני מעוניין להשקיע מזמני כדי לקדם ולהעלות את מספר התורמים הפוטנציאלים במאגר ההשתלות הלאומי, זה מאחד את כולנו יהודים ולא יהודים, עולים חדשים וותיקים. אני מבין את המשפחות שמאבדות את יקיריהן אבל יכולות להתנחם בכך שהצילו חיים של אחרים, ישנה המשכיות משהו מיקיריכם ימשיך לחיות", סיכם מילשטיין.

 

**

 

 

כפרניק 474747548 חדשות בית חולים נהריה

 

  בייבי בום רב תרבותי בביה"ח לגליל המערבי בנהריה

 

גל הקור מביא עימו גם בשורות משמחות: בתוך פחות מיממה נולדו בחדרי הלידה של ביה"ח לגליל המערבי בנהריה ארבעה זוגות תאומים: לאם יהודיה, לאם מוסלמית, לאם נוצרייה, ולאם דרוזית. חנה עזריאל מנהריה ילדה בן ובת, עווד אסיא משייח' דנון ילדה שתי בנות, נרמין חורי מכפר יאסיף ילדה בן ובת, ולתושבת פקיעין נולדו שתי בנות.

 

צוות המיילדות הנרגש עבר בין החדרים ותמך באמהות ובבני זוגן, בשניים מן המקרים הסתיימה הלידה בניתוח קיסרי ובשנים בלידה טבעית. הבשורה המשמחת הגיעה גם לצוותי מחלקות יולדות ותינוקייה שם נערכו האחיות לקבל את האמהות המאושרות.

 

מדי שנה, נולדים בתשעת חדרי הלידה של ביה"ח בנהריה למעלה מ-5,100 תינוקות כאשר בשנה החולפת נולדו 125 זוגות תאומים. בימים אלה נמצא בעצמו פרויקט האגף החדש לבריאות האישה שעלות בנייתו נעמדת ב-190 מיליון ש"ח. שלב א' אמור להגיע לסיומו לקראת סוף השנה.

**

 

מזכירו הצבאי של נשיא המדינה ביקר בבית החולים לגליל המערבי נהריה

 

תת אלוף חסון חסון, מזכירו הצבאי של נשיא המדינה שמעון פרס, ערך ביקור עבודה בבית החולים לגליל המערבי נהריה. חסון נפגש עם מנהל ביה"ח ד"ר מסעד ברהום, סגנו ד"ר משה דניאל, המנהלת האדמיניסטרטיבית רותי יפרח ועוזר מנהל בית החולים ד"ר צבי שלג. ד"ר ברהום סקר בפני תת אלוף חסון את פעילות הפיתוח של בית החולים, עם דגש על פתיחת המחלקה לרפואה דחופה הממוגנת, פתיחת מחלקה נוירוכירוגית, פתיחת מחלקת שיקום במבנה חדש והפעלת מכון MRIלצד, בנייתם של האגף לבריאות האישה, יחידה להפריה חוץ גופית ועוד.

 

תת אלוף חסון ציין במהלך סיור שערך במבנה התת קרקעי ובמחלקה לרפואה דחופה את המוכנות של בית החולים הנמצא בחזית הצפונית לכל תרחיש שבפניו הוא יעמוד הן בעתות חירום והן בעתות שיגרה. תת אלוף חסון ציין את דאגתו הרבה של הנשיא פרס בכל ימות השנה לפיתוח תחומי חיים רבים ובהם תחום הבריאות עם דגש על הפריפריה.

 

ד"ר מסעד ברהום: "תת אלוף חסון כתושב הצפון, מהווה ידיד אמת שלנו בבית הנשיא. מדובר בביקור עבודה בו חשפנו בפניו חלק גדול מהעשייה שלנו למען 570 אלף תושבי הגליל המערבי. עבור כל אחד ואחת מ-2200 העובדים מדובר בשליחות שלנו כבית החולים הגדול בגליל הפועל למען הקהילה החיה כאן וראויה לרמת רפואה מקצועית וגבוהה הנעזרת במכשור ובשיטות הטיפול המובילות כיום בארץ ובעולם".

 

**

צילום: רוני אלברט צילום רפואי

 

 


0 תגובות

  1. MichaelInato הגב

    4os36c11
    wh0cd412370 CELEXA WITHOUT PRESCRIPTION buy antabuse LASIX WITHOUT A DOCTOR’S PRESCRIPTION buy propecia Medroxyprogesterone Pills

  2. MichaelInato הגב

    uh3ijzd9
    wh0cd412370 Motrin 800 Celebrex 200 Mg diclofenac 50 mg

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן