השתלת מניסקוס


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
חגי עינב

מרכז רפואי לגליל בנהריה: הסתיים בהצלחה ניתוח מורכב ברגלו של דוריאן דהן ממושב צוריאל

כפרניק mini_0 השתלת מניסקוס

מרכז רפואי לגליל בנהריה: הסתיים בהצלחה ניתוח מורכב ברגלו של דוריאן דהן ממושב צוריאל

 

ניתוחי השתלות מניסקוס מתורם שנפטר, הנם נדירים בארץ ובעולם. דוריאן דהן (18) ממושב צוריאל, הפך לראשון בגליל ולשלישי בלבד במדינת ישראל, העובר את הניתוח המורכב.

דהן, נחבל בברך רגל ימין לפני כשנתיים ונאלץ לעבור ניתוח מורכב, במהלכו הוצא המניסקוס הפגוע מרגלו.

ד"ר אינאל בטחיש, רופא בכיר במחלקה אורתופדית א' במרכז הרפואי לגליל, המומחה בניתוחי ברכיים ורפואת ספורט סיפר כי הצעיר נאלץ לעבור ניתוח להוצאת מניסקוס לפני כשנתיים בשל קרע משמעותי וריסוק שעבר המניסקוס, דבר שגרם לברכו של הצעיר להינעל. כדי למנוע ממנו סיבוכים וניתוח להחלפת ברך בעוד כעשר שנים, הוא היה חייב לעבור השתלת מניסקוס.

לאחר המתנה של מספר חודשים, התבשר דהן כי ישנה תרומת מניסקוס מצד משפחה שיקירה נפטר. בניתוח שנמשך כשעתיים, בהשתתפות רופאים בכירים ובהם ד"ר גבריאל אגר מנהל מחלקה אורטופדית א' באסף הרופא, ד"ר בר יפתח מנהל יחידת אורתופדיה אנדוסקופית באסף הרופא, ד"ר דרור לינדנר רופא בכיר באסף הרופא, ד"ר חוסיין שחאדה סגן מנהל מחלקה אורתופדית במרכז הרפואי זיו, וד"ר נועם רשף רופא בכיר מומחה כף רגל במרכז הרפואי זיו – הושלם ההליך הרפואי בהצלחה והמניסקוס הושתל ברגלו של דהן.

ד"ר בטחיש: "הניתוח ארך שעה וחצי פחות מהמתוכנן ומיד אחרי מנוחה והתאוששות, התחלנו בטיפולי פיזיותרפיה. אני מאמין כי הצעיר יוכל לשוב תוך מספר שבועות לדרוך על רגלו ולזכות באיכות חיים טובה יותר בשל הניתוח. חשוב לציין, כי ישנן הכנות מורכבות לניתוח מסוג זה וכאן התקבלה החלטה של הנהלת המרכז הרפואי בראשותו של ד"ר מסעד ברהום, לפעול להסדרת הנושא, כחלק מיצירת מערך שירותים מתקדמים ומובילים ברמה הארצית שמתפתחים בשנים האחרונות במרכז הרפואי לגליל".

דוריאן ואימו סימונה דהן: "אנחנו ממש נרגשים ומודים מכל הלב לצוות בראשותו של ד"ר בטחיש שביצע את הניתוח בהצלחה רבה. אנחנו נמצאים במעקב במרכז הרפואי לגליל כבר שנתיים, מרגישים בו כמו בבית והניתוח הוא הרגע הכי חשוב. תודה למנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום שנרתם לסייע בכל הדרוש לניתוח הזה וכיף לדעת, שיש לך ליד הבית, בית חולים שמסוגל לתת למטופלים ניתוחים חשובים שלא ביצעו כמעט בבתי חולים אחרים. מה שנחסך מאתנו בכך שהניתוח בוצע קרוב לבית, הוא טרטור לבתי חולים מרוחקים, בירוקרטיה רבה והתמודדות מול צוות שלא מכיר אותנו ואת הבעיה כמו הצוות כולו שנמצא במחלקה אורתופדית א' שליווה אותנו במסירות, מקצועיות ואנושיות רבה".

צילום: רוני אלברט – המרכז הרפואי לגליל בנהריה

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן