הסרטן והפיטורין


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

המקום הכי חם בגהינום: שי גרינשפון פוטר מאורט שלומי בשל מחלה ובניגוד לנהלים. אורט: הפיטורין כדין

כפרניק sg7 הסרטן והפיטורין

המקום הכי חם בגהינום: שי גרינשפון פוטר מאורט שלומי כשהיה חולה ובניגוד לנהלים. אורט: להד"ם

 

עדי זילברשיין, כתבת "המקום הכי חם בגיהנום", פרסמה לאחרונה כתבה העוסקת בפיטוריו של שי גרינשפון, תושב כפר ורדים, אשר לימד  חמש שנים באורט שלומי.

לדברי שי גרינשפון, הנמצא בתהליך החלמה ממחלת הסרטן, בתחילת מאי 2017 הוזמן לשיחה עם מנהל בית הספר, ובה קיבל הודעה שהוא עומד בפני פיטורים, וכי נמצא למעשה ב"הליך פיטורים" כבר מאז פברואר 2016. לדברי גרינשפון, לא היה שום הליך כזה, משום שפיטורי מורה קבוע הוא תהליך של שנתיים בשיתוף שני מפקחי משרד החינוך – דבר שלא נעשה.

על פי כתבתה של זילברשטיין, אכן נערכה בפברואר 2016 פגישה באורט שהיתה על רקע הדרדרות במצבו הבריאותי של גרינשפון, שאיבד 12 ק"ג בזמן קצר, ולא יכול היה להגיע לבית הספר כל חודש ינואר עקב מחלה. כשחזר ללמד, בראשית פברואר 2016, קיבל גם הודעה בה זומן לבירור בהנהלת אורט בשל מה שהמנהל תיאר כ"תלונות הורים והחתמה לעצומה להדיחו" –  אך לא הראה שום תלונה או מכתב. בשיחה בהנהלת אורט בפברואר 2016 הושמעו לגרינשפון טענות שונות –  שוב,  ללא שום מסמך שיכלו להראות לו. כחודש וחצי לאחר השיחה בהנהלת רשת אורט, התגלה שגרינשפון סובל מסרטן  בדרגה 3, והוא יצא לחופשת מחלה ולטיפולים. בנובמבר חזר לבית ספר באישור רופא תעסוקתי.

בראשית מאי 2017 גרינשפון קיבל הזמנה לשימוע, בה נאמר כי מתכוונים לפטרו בגין "אי התאמה", אולם ללא כל עילה מוגדרת, נימוקים והסברים, כמקובל. בפגישה בנוכחות נציג ארגון המורים לא היו למנהל שום נימוקים לפיטורין, ונציג ארגון המורים הביע התנגדות נחרצת לפיטורין. על-אף זאת,  נשלח לגרינשפון מכתב פיטורין. גם נציג ארגון המורים אמר לכתבת זילברשטיין כי בית ספר המפטר מורה חייב לנמק עילה ברורה למהלך שכזה וכי פיטורי מורה מסיבה פדגוגית הינו תהליך מורכב וממושך.

 

עו”ד ראובן מלאך המייצג את גרינשפון בתביעה מול רשת אורט אמר כי הישגי התלמידים של גרינשפון היו טובים וכן גם חוות הדעת על המפקחת – וכל חטאו היה שחלה במחלת הסרטן ולכן פוטר, בהליך מכוער ובניגוד לחוק.

מרשת אורט נמסר ל"מקום הכי חם בגיהנום", כי אין ולא היה קשר בין פיטורי שי גרינשפון ומחלתו וכי מאחלים לו בריאות ואריכות ימים. לדבריהם, נערכו עם המורה שיחות באשר להתנהלותו עקב תלונות חוזרות ונשנות של הורים ותלמידים ללא קשר למחלתו ועוד לפני שדבר מחלתו היה ידוע. על פי אורט, הפיטורין היו כדין.

 

התביעה של שי גרינשפון נגד רשת אורט תשמע בבית המשפט בחיפה ב-8/5/2018.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן