המקל והגזר


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

זודיאק מאיימת על נכבדי יאנוח: הפסיקו הקמפיין נגד טורבינות הרוח. המיזם לטובת הדרוזים

כפרניק tu1-001_2 המקל והגזר

חברת זודיאק מאיימת על נכבדי יאנוח:

 

הפסיקו הקמפיין נגד טורבינות הרוח

 

המיזם לטובת הדרוזים

**

לאחר החלטת נכבדי ואנשי הדת של כפר ינוח להתנגד נחרצות לפרויקט טורבינות הרוח והטלת חרם דתי וחברתי על התומכים, שיגרה חברת "זודיאק" מכתבי התראה ממשרד עורכי דין גדול בתל-אביב לחמישה תושבי הכפר: מאג'ד סעד, סאהר סעד, סאלח חבקה, האני זיאדה ושחאדה סיף.

במכתבם הבהול, שהובא מתל אביב לגליל "באמצעות שליח", נכתב כי "בחמשת השנים האחרונות, מקדמת זודיאק, פרויקט לייצור חשמל נקי, מאנרגיות מתחדשות, בשיתוף ולתועלת הקהילה הדרוזית במספר ישובים, ביניהם יאנוח. לפיכך, הופתעה זודיאק לאחרונה כאשר נודע לה שאתם פועלים לסכל את הפרויקט, בטענה שהקמתו תביא דווקא לפגיעה בקהילה הדרוזית, תוך קריאה להפרות הסכמים שנחתמו עם זודיאק על-ידי מספר בעלי קרקעות".

בהמשך הדברים, נוקט לשון המכתב בשיטת "ההפרד ומשול", כאשר טוען שכל ההתנגדויות לפרויקט כבר הושמעו (ונשללו) על-ידי "הישובים המתנגדים" שלא ייהנו מפירות הפרויקט.

מגדילים הכותבים ומנסים לתקוע טריז בין יישובי האזור: "באופן שייתכן ואיננו מקרי, כל הטענות המועלות במכתבכם, הינן טענות ממוחזרות אשר כבר הועלו בעבר על-ידי היישובים המתנגדים (בעיקר היישוב כפר ורדים) שאינם צפויים ליהנות במישרין מפירותיהם של הפרויקטים, ואשר שמו להם למטרה לסכל את הקמתם".

כפרניק tuuuuuu המקל והגזר

 

 

בנוסף, כולל המכתב עוד שלושה מרכיבים עיקריים:

תרומה לאנושות (לכאורה): כמה הפרויקט הזה חשוב מבחינת האנרגיה הירוקה, אילו מהלכים תכנוניים כבירים נעשו כבר על מנת לקדם אותו, כולל סקרים וציטוטים ממשרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה.

 

תרומה לשגשוג העדה הדרוזית: תעסוקה של תפעול ותחזוקת הטורבינות, שיפור תשתיות והכנסה לרשות המקומית שתוביל לפיתוח החינוך, הרווחה, הביוב והתיירות.

איום: על בעלי הקרקעות שחתמו עמם, לבל יפרו את ההסכמים; ועל אנשי הציבור והדת שפועלים להפעיל לחץ על הציבור להתנגד לפרויקט.

בסיום המכתב, מבקשת חברת זודיאק לקיים פגישה עם המכותבים, בה יתאפשר לה להציג את עמדותיה.

**

מגורמים המקורבים לאנשי ינוח, נמסר כי המכתב המתריס איננו משנה את עמדתם והם ימשיכו להתנגד לטורבינות הרוח בשטח ובקרבת הכפר.

 

**

עדכון 26/2/18:

סייף עארף , עו"ד

לכבוד עו"ד ענת אלפר ו/או עו"ד נדב אולגן. ארדינסט, בןנתן, טולידאנו ושות' , עורכי דין

 הנדון : מרשינו , ה' ______ ,ה'  ______, ה' ______, ה' ______

מכתבכם " חוות טורבינות" וכו' מ20.2.18

מרשינו הנ"ל ייפו כחנו להשיב למכתבכם הנ"ל כדלהלן :

מרשינו לא קראו ואינם קוראים לכל אדם להפר הסכם תקף, ואם מרשתכם השקיעה כספים בתכנית נפל הזויה אין לה אלא להלין על עצמה בלבד.

מרשינו דוחים לחלוטין את כל העובדות והטענות הדמיוניות שבמכתבכם, המהווה ספין  בדוי מגמתי של חברה מסחרית המבקשת לעשות רווחים במסווה מגוחך של מפעל צדקה.

מכתבכם מהווה ראיה חותכת להטעיה שהוטעו תושבי ינוח בעבר בהצגת הטורבינות כגורם מועיל וחיובי, תוך הסתרת אופיים המזיק והשלילי.

אולם אם לדעתכם חוות טורבינות תעשייתיות ענקיות בגובה 180 מטר הינה דבר כה חיובי ורצוי, מומלץ כי תפעלו להקמתן בסמוך לבתיכם בתל-אביב , שם תיהנו מכל המעלות והברכות שפורטו במכתבכם. תושבי ינוח וכפר ורדים מוותרים.

 


0 תגובות

  1. שמעון הגב

    התנגדות תושבי יאנוח לטורבינות רוח
    כל הכבוד לנכבדי ותושבי יאנוח ,על החלטתם להתנגד נחרצות להקמת טורבינות רוח סמוך ליאנוח ולישובים אחרים באזור,לחברת זודיאק ,יש רק ואך ורק ,שיקול כלכלי ולא איכפת להם בכלל ,אם זה יהיה על חשבון בריאותם ורווחתם של כל תושבי האזור.
    אני מאוד מקווה ,שתעמדו בלחצים אשר כנראה יגיעו מצד חברת זודיאק ,ושלא תיכנעו להם.
    כל הכבוד לכם תושבי יאנוח.

  2. אלי הגב

    וואו. זה באמת פייק ניוז. למה לא תפרסמו את האמת והיא שזודיאק לא מ
    קק

  3. אח מכפר ורדים הגב

    כל הכבוד לציבור המתנגדים ביאנוח
    אחינו הדרוזים ביאנוח… שלא יהלכו עליכם אימים ושלא יפחידו אותכם במכתבים מעו”ד למיניהם. אתם לא פריירים וזכותכם למחות כנגד עוולות ומחדלים.
    בקרוב ינסו לשכנע אותכם וימכרו לכם סיפורים כמה שהטורבינות יועילו לכם, אבל כולנו יודעים שהם מחפשים רק להתעשר על חשבונכם.
    תומכים במאבקכם… בהצלחה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן