המפעיל


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מירי כספי

רפי איתן מאנשי יחידת המבצעים של השב"כ והמוסד במפגש קתדרה: לוקח אחריות.

כפרניק re3 המפעיל

רפי איתן מאנשי יחידת המבצעים של השב"כ והמוסד במפגש קתדרה: לוקח אחריות.

 

במסגרת הקתדרה בכפר ורדים התקיים בשבת שעברה מפגש מעניין ומרתק עם רפי איתן – מאנשי יחידת המבצעים של השב"כ והמוסד.

לקראת השעה 11:00 התמלא אולם המארג בתושבי כפר ורדים והסביבה הקרובה והרחוקה. האירוע החל בהקרנת סרט "המפעיל" על פעילותו של רפי איתן במהלך השנים. בסרט המלווה בצילומים ותמונות הוא מספר בפירוט ובגילוי לב על הצלחותיו והצלחות חבריו לשירות ולוקח אחריות על מספר כישלונות.

המבצע החשוב והמרגש ביותר בחייו היה לכידת אייכמן בה היה מפקד המבצע. מרגש היה לשמוע את "שיר הפרטיזנים היהודיים" שרפי איתן זמזם מיד לאחר לכידתו של אייכמן ואת לחישתו בסיום השיר " אנחנו פה, אנחנו פה".

לאחר הקרנת הסרט ענה רפי לשאלות שנשאלו על ידי חברים מהקהל. השאלות שהופנו לרפי היו נוקבות ורפי ענה עליהן בבהירות כשזיכרונו המופלא מציין מקומות, תהליכים ותאריכים. היו שאלות שתשובתו היתה: "על זה אני לא יכול לדבר" ומבצעים רבים בהם היה שותף עדיין עלומים.

אשתו של רפי, מרים, היתה לצדו, תמכה וליוותה אותו כל השנים וגם כיום. היא ידעה על עיסוקו ומבצעיו אך שמרה את הסוד היטב יחד עם ילדיו.

לאחר פרשת פולארד עזב רפי איתן את קהיליית המודיעין ויצא לעסקים פרטיים ועיסוקיו מגוונים. רפי ומרים איתן בחרו לבנות בית גם בכפר ורדים. בהיותו פסל חובב שמרבית פסליו עשויים מתכת בנה רפי בביתו נפחיה עם מתקנים שונים לטיפול במתכות בה הוא יוצר את פסליו.

**

צילום: בן עמי מוסק.

 


0 תגובות

  1. דוד הגב

    שאפו לאיש

    עדיין יש בציבור מי שמוכן לקחת אחריות ובכפר ורדים אין איש כזה תשאלו את יורם איילון שליוה את ראש המועצה סיון אנא פרוש לימודי המשפטים יטיבו איתך

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן