הטיול היקר ליפן


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
חיים לויט

חיים לויט: אפשר להוזיל את טיול הגמלאים. עליזה כ"ץ: התרשמנו מגליה דור ובחנו ההצעות בקפידה

כפרניק mz הטיול היקר ליפן

חיים לויט: אפשר להוזיל את טיול הגמלאים. עליזה כ"ץ: התרשמנו מגליה דור ובחנו ההצעות בקפידה

 

טיילתי בשנים האחרונות למקומות רבים בעולם, כולל יפן. הופתעתי שהטיול ליפן ל-15 יום, שמאורגן ע"י מועדון הזהב כפר ורדים, עולה קרוב ל-7,000 דולר לאיש.

למרות שלמועדון אנשים בעלי ידע בארגון טיולים, אני לא מוצא כל הצדקה למחיר גבוה כל כך. אני טייל מנוסה וכותב באתר "Trip Advisor" ויש לי כ-110,000 עוקבים. הגיע הזמן להקים וועדה מצומצמת שתכלול מורי דרך וסוכני נסיעות מהכפר בכדי לעזור בתכנון טיולים לחו"ל.

להלן כמה מחשבות על המרכיבים של טיולים לחו"ל:

סוכנות נסיעות.: מדוע לעבוד עם סוכנות נסיעות מסחרית שהרווח הנקי שלה הוא 10-15 אחוזים? בטיול המוצע ליפן זה יגיע ל-1,000$ למשתתף. כמו שהמועדון מארגן בכוחות עצמו טיולים בארץ, הוא יכול לעשות גם בטיולי חו"ל.

טיסות: יש לנו מספר סוכני נסיעות בכפר שיכולים לארגן בקלות את כל הטיסות.

מלונות: אנחנו לא צריכים מלון 5 כוכבים, כי לא נוכל ליהנות מהשירותים שהוא מציע. בטיול שכזה יוצאים ב-8:00 מהמלון וחוזרים ב-18:00. בטיול האחרון שלנו ליפן שהינו במלון 2 כוכבים והיינו מרוצים. הוא היה נקי, נוח ובמיקום טוב. קל למצוא מלונות כאלה ב-booking.com או אחרים. אפשר למצוא חדר זוגי ב-$120-190- ליום. זה יכול להגיע ל-975 דולר למשתתף ולהוזיל משמעותית את עלות הטיול.

נסיעות בתוך יפן: ביפן מערכת רכבות יעילה וזולה לנסיעות בין עירוניות. הרעיון הוא להשתמש ברכבת בנסיעות בין עירוניות ובאוטובוסים בתוך הערים. כרטיס רכבת לא מוגבל ל-7 ימים עולה $270. אם נוסעים רק באוטובוס פרטי, אתה כל הזמן עם ישראלים, בעוד שברכבת אתה פוגש יפנים. האם אין זו הסיבה שבגללה אנו נוסעים ליפן? אל תשבו בקבוצה. התפזרו ונסו לתקשר עם המקומיים (אני עשיתי זאת וזו הייתה חוויה).

כך שבמאמץ קטן ותכנון נכון אפשר להגיע למחיר של 4,300-4,500 דולר לטיול. מצאתי חברה מסחרית בישראל שהציעה מחיר של 5,000 דולר, ואפילו הייתה מוכנה לתת הנחה. יחד עם זאת חשוב לשכור מדריך ישראלי שמכיר את יפן. מציע להגביל את הקבוצה ל-20-25 משתתפים בכדי להקל על התקשורת ולמקסם חוויות. נסו לא לבזבז 70% מהזמן באוטובוס וכן לשקול לפסוח על מספר מוזאונים. אם ברצונכם לראות תרבות יפנית נסו לבלות שעה או יותר בתחנות רכבת ראשיות, אלה "מוזאונים" מדהימים המציגים תרבות ומנהגים יפניים (אני עשיתי זאת כמעט כל יום. מדהים).

צוות המועדון מתכנן בארץ טיולים מדהימים. הם יכולים לעשות אותו דבר בחו"ל. מציע להגביל את הקבוצות ל-20-25 משתתפים ואת הטיולים למחיר של- $4,000 ליעדים קרובים. אם יש דרישה לקבוצה גדולה יותר, להוציא עוד טיול. אלה שרוצים לטייל ליעדים רחוקים, כמו אינדונזיה במחיר של 10,000 $ יעשו זאת במסגרת מסחרית נפרדת. טיולי המועדון צריכים להיות במחיר סביר בכדי לאפשר ליותר אנשים להשתתף.

אני מציע שאלה המעוניינים יבדקו שנית וימצאו דרך לשנות את התכנית וליהנות מיפן ב-30-40 אחוז פחות. זוג שמוציא 14,000 $ יכול בכסף זה להיות חודש ימים ביפן ועוד שבוע.

הערה 1: קחו בחשבון שטיסה מתל-אביב לאוסקה עורכת 19 שעות ועוד כמה שעות מהכפר ואז נסיעה באוטובוס ביפן. 24 שעות ועוד. היו בטוחים שתוכלו לעמוד בכך.

הערה 2: תכנית הטיול כוללת ביקור ב-7-8 מוזאונים. אם כל אחד יארך 2-3 שעות, ותקדישו יומיים לצפייה באומנות והיסטוריה. זה אולי מעניין, אבל לשם כך לא צריך לטוס ליפן. אפשר בקלות למצוא מרצים בארץ לנושאים אלה, או להיעזר במחשב.

הערה 3: הטיסה ארוכה ועולה כ-23 אחוז מעלות הטיול. מציע לשקול יותר משבועיים. יש מקומות מעניינים בטווח נסיעה קצר מהמלון בטוקיו. אני שהייתי ביפן 3 שבועות.

**

 

תגובת מועדון הגמלאים.

הטיול ליפן נרקם אחרי סדרה מוצלחת מאוד של 5 הרצאות שהתקיימו במועדון הזהב בחדשים יוני-אוגוסט 2017.

50 אנשים הביעו נכונות לצאת לטיול ליפן בפריחת הדובדבן בהדרכת גליה דור בידיעה שהטיול יקר.

האנשים התרשמו מאוד מגליה שהיתה המרצה בסדרת ההרצאות והיו מרוצים מבחירת המדריכה.

אני מקבלת הצעות מחיר מכמה חברות ואני בודקת אותם בקפידה רבה. ברוב המקרים המחיר הזול הוא לא הטיול שנבחר.

כל טיול לחו"ל, וגם בארץ, מתחיל מבחירת המדריך/כה ורק אח"כ אני מתחברת לחברה שאיתה המדריך/עובד/ת.

על איכות הטיולים יכולים להעיד המטיילים שהשתתפו בטיולים השונים.

נראה לי שהדרך שבה בחר מר חיים לויט – להתערב ולערער אינה מעידה על כוונות טובות. ( זו לא הפעם הראשונה שנוהג כך ). לפני כמה שבועות חיים נפגש עם וועד מועדון הזהב בנושא זה ולא קיבל חיזוק לדעותיו (בלשון המעטה …). בתור "יועץ טיולים" בלתי מוכתר יכול היה לשטוח את דעותיו בחודשי יולי-אוגוסט 2017, שלא בטוח שהיו מתקבלות גם אז, ולא כשהטיול כבר מזמן סגור ומובטח.

אני מזמינה את חיים לארגן טיול לקבוצה מטעמו, ביוזמתו ועל פי שיקול דעתו ומאחלת לו הצלחה.

עליזה כ"ץ,

רכזת טיולים בוועד מועדון הזהב.

 


0 תגובות

  1. חבר מועדון הגב

    טיול ליפן
    מדוע ביקורת על טיולים צריכה לעורר תגובה אלימה כל כך?

  2. מינה הטסון הגב

    הטיול ליפן
    חיים הרם את הכפפה! יש לך נסיון,ידע,חוכמה וקסם אישי לרוב.ארגן קבוצה קטנה ונחמדה.אנחנו הנרשמים הראשונים. מינה

  3. מומו הגב

    ממש מענין.
    ממש מענין , בעיקר,מי זה “בדקנו בקפידה” חוץ מהגב’ כ”ץ ועד איזה עומק. מדוע חיים לויט שונה מכל יועץ ו / או רכז/ת טיולים אחר ומדוע להשמיץ ולרמוז רמיזות שאינן במקומןומצביעות גם לכיוונים אחרים (והמבין יבין).

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן