הטבות המס


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

הבשורה הטובה: תושבים חדשים יקבלו הטבות מס. הרעה: רק במידה והיו כל השנה. יחיאלי: כחלון איתנו.

כפרניק hm1-001 הטבות המס

הבשורה הטובה: תושבים חדשים יקבלו הטבות מס. הרעה: רק במידה והיו כל השנה. יחיאלי: כחלון איתנו.

 

לאחר מאבק ממושך בעניין הטבות המס, הוציאה לאחרונה רשות המיסים מכתב הבהרה, בו נאמר כי גם תושבים חדשים שהגיעו לכפר ורדים בשנת 2016 יוכלו ליהנות מהטבות המס.

אלו אותן "הטבות" שנתנו לכפר ורדים במסגרת "הוראת שעה" למשך שנתיים (2016-17) – לאחר שכפר ורדים הוצא מרשימת הישובים מקבלי ההטבות. רשימת הישובים נקבעה על-פי קריטריונים של מרחק מהגבול, אשכול סוציואקונומי של הרשות ומדד פריפריאלי.

כפר ורדים הוא הישוב היחידי בארץ שהוצא לגמרי מהרשימה, ולכן ועדת הכספים קבעה לו מעמד מיוחד בהוראת שעה למשך שנתיים, עד סוף 2017.

אלא שבפרשנות רשות המיסים נאמר כי ההטבה תינתן רק לתושבים שהיו בכפר שנה שלמה. קרי תושבים שהגיעו לכפר במחצית  2016 (או אפילו בינואר…) לא יוכלו ליהנות מהטבה בנוגע ל-2016. כן יוכלו לקבל הטבה על 2017.

 

 

כפרניק hm1-001_0 הטבות המס

 

 

"הרשות מתעקשת על סעיף היחסיות בפקודת מס הכנסה. אנחנו בודקים את זה משפטית וככל הנראה נפנה לערכאות", אומר ראש המועצה סיון יחיאלי. "תושבים חדשים מוזמנים לפנות אלי להבהרות. כמובן שבמקביל, אנחנו ממשיכים לעסוק במציאת פתרון לטווח הארוך על מנת שההטבה לא תסתיים בשנת 2017".

בעניין זה נזכיר כי השבוע ביקר שר האוצר משה כחלון בכפר ורדים בטקס הנחת אבן הפינה לשלב ג'. אמנם בטקס הזכיר כי יש לתת תמריצים לכפר ורדים, אולם נמנע ממתן הבטחות והצהרות מחייבות בנושא הטבות המס.

יחיאלי מסר כי בפגישה שנערכה לאחר הטקס אמר כחלון יתמוך במתן הטבות מס לתושבי כפר ורדים.

אינשאללה!…

 


0 תגובות

  1. לסיון לא אצביע הגב

    כחלון תומך

    אבל אין סיכוי שנקבל הטבת מס

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן