החינוך בסכנה?!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי

 

**

להלן 4 "פרקים" העוסקים בעתירה המדוברת של משפחת נוריאל המערערת על חוקיות תשלומי ההורים במערכת החינוך בכפר ורדים.

חינוך ילדי הכפר בסכנה!!!! – תקציר מנהלים.

אנו קבוצת הורים מודאגים אשר רוצים לשתפכם בכל המהומה סביב עתירתם של מר וגב' נוריאל.

איריס ועודד נוריאל, באמצעות עורך דינם בוב חן, עתרו כנגד מועצה מקומית כפר ורדים תוך קריאה ברורה למשרד החינוך להוות צד בעתירה. המשפחה, אשר בוחרת מטעמים אידיאולוגיים שלא לשלם את תשלום הרשות לחינוך בכפר, מבקשת להחזיר את תקציב מערכת החינוך למינימום; וזאת  בטיעון שתשלומי הרשות (תשלומים מרצון) פוגעים בשוויון. לא השוויון שלנו קהילת כפר ורדים אלא בשוויון במערכת החינוך הארצית.

חשוב לנו ליידע אתכם במידה ותתקבל העתירה מה ילדינו יפסידו?

1)         קיצור יום הלימודים.

2)         סיכון ממשי ללימודי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת): אשכולות חשיבה, תכניות רגשיות, מרכז מוזיקה, קורסי העשרה, הכרת הסביבה הקרובה ועוד. אם אין תל"ן – אין תוספת שעות העשרה לאחר שעות הלימודים.

3)         לא יהיו שעות פרטניות ותמיכה אישית בלמידה.

4)         לא יהיה סל תרבות.

5)         לא יהיו מסיבות כיתתיות – רק במסגרת הפרטית.. ואז תזהרו שלא תגיע משטרה…..

6)         לא יהיו טיולים ארוכים ואיכותיים.

7)         לא תהיה אפשרות להוסיף ציוד ושרותי עזר.

8)         המצב בבית ספר אמירים גרוע אף יותר. ביטול תשלומי הרשות יקצץ באופן משמעותי ומיידי (!!!!) את חווית הלמידה באמירים, שם הרשימה ארוכה וכוללת הוספת שעות הוראה במקצועות כמו אנגלית, מתמטיקה, פיזיקה וערבית, פעילויות גיבוש, טיולים ועוד.

אנו תושבים והורים מודאגים ניסינו לפנות אל הזוג, לדבר איתם בנועם וכמעט אף הגענו לפשרה אך הזוג שינה את דעתו בן לילה והדיון חזר לבית משפט.

 

תקציב החינוך מורכב משלושה מקורות: משרד החינוך, מועצה והורי תלמידי בתי הספר. כידוע, בשל היות כפר ורדים מדורג גבוה במדד הסוציו-אקונומי של משרד האוצר, משרד החינוך מתקצב אותנו נמוך משכיננו הקרובים והרחוקים.

אידיאולוגית, מקימי הכפר חרטו על דגלם איכות חינוך לילדי הכפר, על כן, מועצת כפר ורדים משקיעה בחינוך, על כל מסגרותיה, כ-50% מכלל תקציבה. למרות השקעה זו, יש צורך בהשקעתם של הורי התלמידים להשלמת הפער שנוצר בעקבות התקצוב הנמוך. בתיכון, הפער אף גדל, היות והתקציב מחושב לפי מספר הילדים בכיתה (ולא לפי כיתות כמו ביסודי). יתרה מזאת, על מנת שתהיה לתלמידים הזכות לבחור בין כמה מגמות, על ההורים לשלם תשלום נוסף, גבוה יותר מאשר בבית הספר היסודי וחטיבת הביניים. נבדק ונמצא כי התשלום הכולל לא גבוה ממוצע התשלומים באזורנו (למרות התחושה שנוצרה), ולאורך השנים גביית כספי ההורים עמדה בין 95% לבין 98%.

אם נרצה לציין הישג לא רחוק נצביע על העובדה כי כפר ורדים זכה בפרס החינוך הארצי בשנה שחלפה, כי- כן! יש פה חינוך מצוין. אנחנו בוחרים להשקיע בו ורבים מאתנו הגיעו לכאן או נשארים כאן בזכות היותו כזה.

השנה הגבייה עומדת על כ90%, רוב ההורים בכפר ורדים משלמים תשלום זה כי הם רואים בחינוך ערך עליון ומוכנים להשקיע מכיסם במערכת החינוך, תשלום אשר מאפשר לבית הספר להשוות תנאים לבתי ספר אחרים ולשמור על חינוך פרטי, מקדם ואיכותי. מתוך ה-10% שאינם משלמים, יש שאינם משלמים מסיבות אידיאולוגיות  ויש אשר נקלעו לקשיים כלכליים, עבורם מתקיים מסלול מיוחד דרך הרווחה.

עתירה מנהלית הוגשה על ידי איריס ועודד נוריאל באמצעות עורך דינם בוב חן כנגד מועצה מקומית כפר ורדים ונגד משרד החינוך. המשפחה, אשר בוחרת מטעמים אידיאולוגיים שלא לשלם את תשלום הרשות לחינוך בכפר, מלינה כי בחמשת השנים האחרונות נצבר "חוב" המופיע בתשלום הארנונה ואינו מאפשר להם למכור את ביתם – על כן הם מבקשים את מחיקת החוב. המועצה מהצד השני טוענת כי הוסבר לא פעם למשפחת נוריאל שזהו אינו חוב לגבייה אלא למען הסדרת רישום על מה ששולם ומה לא. עוד הציעה המועצה למשפחה מסלול קבוע בו על השירותים שהיא אינה מעוניינת לרכוש היא חותמת על "הסכם ויתור שירותים" מול המועצה ובכך מתבטלת שורת החוב. העותרים לא היו מעוניינים לחתום על הסכם זה, ועל כן לטענתם פנו לערכאה המשפטית.

עורך הדין בוב חן ציין בפורום הקהילתי של הכפר בדבר התביעה ומועד הדיון הראשון בתחילת ספטמבר. הציוץ הנ"ל גרר תגובות תושבים רבות, רובם ככולם מבקשים מהמשפחה למשוך את התביעה שכן הגשת תביעה מנהלית בשיתוף משרד החינוך מסכן את המשך תשלומי רשות לחינוך בכפר.

החשש העיקרי בהבאת מקרה כזה לפתח בית המשפט ומשרד החינוך, עמד על הפרדוקס הנורא אשר מעמיד משרד החינוך בפני הראשויות המוניציפאליות: כדי לא ליצור מצב שבו הורים אמידים מנצלים בי"ס ציבורי והופכים אותו לפרטי, נאסר להוסיף כספים מעל רף מסוים (מפורט ב"חוזר מנכ"ל"). מאידך, משרד החינוך מתקצב כל ראשות מקומית באופן שונה עפ"י מדד סוציואקונומי, ונותן יותר לחלשים, בידיעה שהחזקים יוכלו להשלים את החסר.

הפרדוקס מגיע לידי ביטוי כאשר בשם עקרון הסוציאליות משרד החינוך אינו מאפשר לבצע השלמה ויוצר מצב אי שוויני (הפוך) בו בישובים אמידים בתי הספר נחלשים, ובישובים חלשים בתי הספר מתחזקים. תושבי כפר ורדים מבקשים במרוצת השנים להעניק חינוך שוויוני כמו במקומות בהם משרד החינוך מעניק תקציבים גדולים יותר ולהשלים בכספם את התקציב. שמירת הסטאטוס קוו בעניין הזה וניסיון שלא "להסיר את הלוט" מעיני משרד החינוך היווה נר לרגלי אלה אשר התנגדו למהלך וביקשו החזרת הדיון לטובת פתרון לספירה הפרטית. נראה כי משרד החינוך מודע לבעייתיות, וכמדיניות, הוא מעלים עין מהשלמות פרטיות אלה, עד אשר מערבים אותו בכח.

ברור לכל שקיימת מחלוקת מהותית בין עודד נוריאל לבין המועצה ו/או העומד בראשה, וזכותו המלאה של עודד נוריאל לתבוע – אם הוא מאמין שנעשה לו עוול. תביעה זו צריכה להתדיין בין משפחת נוריאל לבין המועצה, אבל כאן יש נושא נוסף. התובע לא תובע רק את מחיקת החוב ע"י המועצה, אלא תובע כי משרד החינוך יפסיק את ה"תוספות" המשולמות על ידי כספי ההורים לילדיהם במערכת החינוך. הוא בעצם תובע כנגד כל אחד מההורים המשלמים – לאסור עליו לשלם תשלום זה ולרכוש שירותי חינוך איכותיים לילדיו.

הוא תובע את הפסקת הגבייה לחינוך איכותי לאחר שנהנה מאותו החינוך במרוצת השנים מבלי לשלם עליו – את אותו חינוך מכנה עו"ד בוב חן כיום "עבירה על החוק".

לאחר ביטול הדיון בתחילת ספטמבר התכנסו הורים מודאגים לבחינת אפשרויות שונות לפעולה בכפר- להלן "ועד הפעולה". אחת הנוכחות שוחחה עם הגברת איריס נוריאל ועקב שיחה זו נפתח מסלול הדברות בין המועצה למשפחה בתיווך מתנדבת מצוות ההורים, מסלול אשר מטרתו הגעה להסכם פשרה תוך מניעה של הדיון שנקבע לסוף החודש. הדיונים בנושא ארכו כשבוע וכללו שיחות בניסיון למצוא Win Win בין הצדדים. השיחות הולידו טיוטת של הסכם עקרונות שנדון פעם מול עודד נוריאל ופעם מול המועצה. בשלישי בערב ( 27.9 ), לאחר דיונים רבים מול גורמים מגוונים הם הגיעו להסכם פשרה שאושר בעל פה על ידי עודד נוריאל וסיוון יחיאלי, ההסכם כולל:

1)         מחיקת החוב לאחר הצהרת "הסכם ביטול שירותים" מול בית ספר אמירים.

2)         תשלום של 5,000 שח הוצאות משפט (סכום אשר ננקב על ידי עודד נוריאל עבור שכר טרחה ואגרת בית משפט), עודד נוריאל אף הציע כי יתרום את הסכום לאחר קבלתו לפעילות "המרכז לגיל הרך".

באותו הערב ובעקבות בקשה של עודד להתייעץ מול עורך דינו על הפשרה המוצעת, חזר ובידו הדרישה להעביר את המסמך שהיה כתוב בשפה פשוטה לכל הדיוט, לשפה משפטית. זאת מהטעם שהמסמך לא יעמוד בבית משפט,

בקשתו היתה לתת לעורכי הדין משני הצדדים "לפרמל" את הנייר, בקשה המלווה בהתעקשות כי עורך הדין של המועצה יהיה הראשון לשלוח טיוטה. מיותר לציין, כי מסמך עליו חתומים שני צדדים ובו הסכמות המקובלות על שניהם אינו זקוק לפירמול נוסף, ובית המשפט שמח לקבל כל פשרה כל עוד היא על הסכמתם של שני הצדדים. לאחר שיחה נוספת בנושא הוסכם לאפשר קיום שלב (אחרון….) זה עם המון חשש והתחייבות מטעם הצדדים לקיים סבבי טיוטות משפטיות מהיר ללא משוא פנים. שני הצדדים התחייבו על זמינות מלאה וסיום הנושא עד 12:00 בצהרים של יום רביעי וזאת כדי לאפשר משיכת התביעה במטרה שלא לקיים את הדיון ביום למחרת.

ביום רביעי בבוקר הועברה טיוטא ראשונה ממשרד עורכי הדין של המועצה, הטיוטה לקתה בסטיות קלות מקו העקרונות שהוצע, מייד לאחריה יצאה טיוטא מידיו של עורך הדין בוב חן ובו הוא הופך את עקרונות הפשרה להצהרה חד צדדית של המועצה  לגבי החוקיות של גביית תשלום על שירותי חינוך, והגדלת סכום הפשרה ל45,000 ₪ + 5000 ללא אזכור הבטחת התרומה. ברגע  זה היה ברור שלא ניתן להמשיך באותו הכיוון וכי כולנו ניפגש בבית המשפט ביום למחרת.

ואכן יום למחרת נפגשו הצדדים בבית המשפט, כפי שניתן לראות בתמליל שיצא מידי בית המשפט הצד הנתבע משיב לטענות והעותרים ממקדים את רוב הדיון על התפיסה העקרונית של גביית תשלומי הרשות. העותרים מבקשים להחזיר את תקציב מערכת החינוך למינימום בטיעון שתשלומי הרשות (תשלומים מרצון) פוגעים בשוויון. לא השוויון שלנו קהילת כפר ורדים אלא בשוויון במערכת החינוך הארצית. הם הגדירו זאת בצורה הבאה "…. כל העניין של תגבור והעשרה זו המצאה בלתי חוקית. כנגד זה העתירה"…. "יש בחוק הסדרה לתוכנית לימודים נוספת לתגבור והעשרה ולה בלבד. אין סמכות חוקית להנהיג תוכנית לימודים נוספת לתוכנית הלימוד"….. יש בחיפה בית ספר ריאלי רוצים הורי כפר ורדים להקים בית ספר פרטי הם יכולים לעשות זאת, אבל לא יכולים לנצל את בית הספר הממלכתי שממומן על ידי כספי הורים כדי להרכיב עליו בית ספר פרטי".

במהלך הדיון, לאחר שניתנה זכות הדיבור על ידי השופט רון סוקל לראש המועצה סיון יחיאלי, נטש בוב חן את אולם בית המשפט כמחאה, מעשה חמור בהתנהלות המקובלת על ידי עורכי דין, ועל כך הוא ננזף על ידי השופט כאשר חזר לאולם.

הדיון הסתיים כאשר המועצה נקראה לשבת עם משרד החינוך ולנסות לגבש פתרון באשר לאיך והאם ממשיכים ללא גביית תשלומי הרשות. דיון נוסף יתקיים בדצמבר 2016.

מי שיודע הכי טוב מה קורה עם התקציב שמועבר מהתושבים דרך המועצה לבתי הספר ואיך הוא מנוהל הם נבחרי ההנהגה הבית ספרית. אפשר תמיד לשאול אותם באשר לעבודה הנאמנה שעושים האנשים מול כל סעיף תקציבי. נראה כי קיים שיתוף פעולה טוב ומערכת בלמים ואיזונים בריאה בין ההורים, המיוצגים בוועדים השונים עם הנהלת בתי הספר והמועצה.

 

כותבים:

הרנשטיין ארנו, יו"ר ועד ההורים המרכזי, תיכון אמירים.

ועד הפעולה*: (רשימה חלקית ע"פ א-ב)  אבירי ברק, אגוזי שרון, אור דויד, בן שושן מיה, דורי רודי, דורי הדס , חביב ליה, מוטלינגר אורית, מרקו קרן, סדון נורית, פארן נורית, פיקאלי מנור, קורונה שרון, קורנפלד רעות, רובין יעל, רובין רפי, שפר נתן ועוד הורים מודאגים….

*ועד הפעולה = ועד שהוקם למטרת הנושא בלבד, מורכב מתושבי הכפר, הורים לילדים בקשת ובאמירים וממומן מהזמן ומכספם של האנשים הפרטיים החברים בו. לכל המעוניין להצטרף למאבק פנו אליינו בפייסבוק – בקשו להצטרף!.

 

**

 

תשובת עו"ד בוב (רוברט) חן לדברים אלו:

 

לא אוכל להגיב לגופו של ענין ויעצתי למר נוריאל לנהוג כן, היות והנושא עדיין בדיון.

אך יש מספר הצהרות אי-אמת בהודעה. ואעמיד על תיקונם שתי הצהרות אי-אמת  מתוכן:

א. נאמר בהודעת יו"ר ועד ההורים כי "הדיון הסתיים כאשר המועצה נקראה לשבת עם משרד החינוך ולנסות לגבש פתרון באשר לאיך והאם ממשיכים ללא גביית תשלומי הרשות."

 

אך האמת שונה לגמרי. מה שבית המשפט באמת קבע מופיע בהפרוטוקול כדלהלן : 

החלטת השופט:

" 1. מהדיון היום התברר כי המחלוקת העיקרית של הצדדים מתייחסת לדרישת המועצה לתוספת תשלום לשנת תשע"ז.

  2.  לאור חילופי הדברים בדיון היום יודיע ב"כ המועצה עד יום 30.11.16 האם המועצה עומדת על הדרישה לתשלומים נוספים , כפי שפורטו בנספח 1 מיום 10.7.16 . "

עד כאן הפרוטוקול .

לא נאמרה מילה וחצי מילה על רעיון שהמועצה "נקראה לשבת עם משרד החינוך ולנסות לגבש פתרון באשר לאיך והאם ממשיכים ללא גביית תשלומי הרשות."

פשוט המצאה יצירתית .

 

האמת היא שהרקע להחלטה הנ"ל היא העובדה שמשרד החינוך הצדיק את העתירה וחזר על הדברים בפני בית המשפט:

להלן ציטוט הודעת משרד החינוך לבית המשפט :

"29. חוזר התשלומים הנוסף שנשלח ביום 12.8.15 ע"י המשיבה מס' 1 המועצה המקומית כפר ורדים עבור תכנית תגבור והעשרה אינו עומד לכאורה בהוראות הדין וחוזרי מנכ"ל משרד החינוך."

"30. דרישת התשלום שהופצה על-ידי המועצה המקומית כפר ורדים אינה עולה בקנה אחד עם הוראות חוזר מנכ"ל תשלומי הורים שכן עסקינן בדרישה שלא נחתמה על-ידי מנהלת המוסד החינוכי ויו"ר ועד ההורים המוסדי וכן לא אושרה על-ידי הממונה מטעם מנהל המחוז במשרד החינוך, הכל כנדרש בסעיף 12.7 לחוזר מנכ"ל תשלומי הורים.

"31 לא זו אף זו , אלא שכלל לא ברור למשרד החינוך מה פשר ומהות הגבייה שנעשתה על-ידי המועצה המקומית."

" 32  כאן המקום לציין, כי על פניו גביה בגין תוספת שעות הוראה בלימודי ליבה כפי שעולה מדרישת הגביה של המועצה המקומית, איננה עולה בקנה אחד עם הוראות חוזר מנכ"ל תשלומי הורים לעניין תכנית לימודים נוספת.

בדד בבד יש לציין , שעל פני הדברים גם אין מדובר בתשלומים עבור רכישת שרותים שאושרו כדין."

" 33 . כפי שנסקר לעיל, לצורך אישור גביית תשלומי הורים בגין תל"ן ו/או רכישת שירותים מרצון , יש לעמוד במספר מגבלות מוסדרות בהוראות הדין ובחוזרי מנכ"ל משרד החינוך ( כגון קבלת הסכמת כל הורה והורה בכתב לשירות ותשלום עבורו, גבייה מירבית עד לסכום מקסימלי, ועוד ) .

על פני הדברים נדרשו הורים במקרה זה לשלם סכומים החורגים מחוזר מנכ"ל תשלומי הורים וכל דין.

" 34 המשיבה תוסיף ותטעים כי עיון בבקשת העותרים מיום 8.8.16 מעלה כי המועצה המקומית כפר ורדים הפיצה גם לקראת שנה"ל הבאה תשע"ז חוזר תשלומים דומה עבור תכנית תגבור והעשרה ( חוזר תשלומים מיום 10.7.16).

" 35. רשות חינוך אינה רשאית לחרוג מהוראות חוזר מנכ"ל – תשלומי הורים, וכל דין, והיא מתבקשת להסדיר לאלתר את פעילותה באופן שתעמוד בהוראות הדין ובהנחיות משרד החינוך "

עד כאן הודעת משרד החינוך לבית המשפט.

לנוכח תגובה זו של משרד החינוך, נדרשה  המועצה על-ידי בית המשפט להודיע האם היא עומדת על דרישת התשלום מההורים לשנת תשע"ז.

זה כל מה שקרה בבית המשפט בדיון שהתקיים. לא פחות ולא יותר. למה להמציא המצאות? למי זה מועיל ?

 

ב. אי-אמת נוספת היא זו :

". במהלך הדיון לאחר שניתנה זכות הדיבור על ידי השופט רון סוקל לראש המועצה סיוון יחיאלי, נטש בוב חן את אולם בית המשפט כמחאה, מעשה חמור בהתנהלות המקובלת על ידי עורכי דין, ועל כך הוא ננזף על ידי השופט כאשר חזר לאולם."

נכון שפרשתי מהדיון כדי לא לשמוע את הנאום של ראש המועצה, תהליך מוזר שאין לו כל בסיס משפטי בסדרי הדין בבית המשפט. בבית המשפט עורכי דין מדברים לפרוטוקול ועדים מעידים תחת אזהרה, בתצהיר או בעל פה. אני לא מכיר הסדר אחר בשיטת המשפט שלנו ומבחינתי הדיון המשפטי נפסק ויצאתי להפסקת שרותים.

השופט ביקש כי אשוב לאולם ובשובי אמר בחיוך שברצונו לשמוע את ראש המועצה וכי לדעתו בית המשפט רשאי לשמוע כל מי שנוכח. לכך השבתי כי לא מוכרת לי פרוצדורה כזו.  מעבר לכך לא נאמר דבר , לא על-ידי השופט ולא על-ידי. חילופי הדברים היו בנימוס ובנחת ולא נאמרה מילה רעה, לא על-ידי השופט ולא על-ידי . אף אחד לא נזף או ננזף.

"ננזף עלידי השופט"?  למה להמציא בדיות  כאלה?  מה משיג יו"ר מועד ההורים הנכבד מהמצאת הכפשות ? האם התנהלות זו היא לכבודו ?

ג. כאמור , הנושא מונח בפני בית המשפט ולכן אמנע מלהביע את עמדת העותרים לגופו של עניין והבאתי כאן רק את דעת משרד החינוך.

אני מציע להמתין בסבלנות לפסק הדין של בית המשפט ואני בטוח שהכל יכבדוהו וינהגו לפיו.

בברכה  ר. ח ן – עו"ד

 

 

 

 

 

0

לדברים אלו הגיב עו"ד חן:

כבא-כח העותרים לא אוכל להתייחס להצהרותיו של מר יחיאלי ביחס לדיון בבית המשפט.

אוכל רק להביע צער על כי ראש רשות מקומית עושה פעולה שמן הבלתי נמנע כי תלהיט את הרוחות נגד תושבי הכפר ולעשותם מטרה לשנאה מצד אותם תושבים שדעתם כדעתו.

 לא כך צריך לנהוג ראש מועצה האמור לייצג את כלל התושבים, ובנושא זה יתקיים דיון בתיק אחר ובבית משפט אחר, הן כלפי מר יחיאלי והן כלפי מספר תושבים מתלהמים, אשר יתנו  את הדין על התבטאויות מכפישות.

יעצתי למר נוריאל לא להגיב להכפשות אלא להשאיר את תגובותיו לדיון בבית המשפט, שם המקום להשמעתם.

חדשות
כפרניק 159-001_2 החינוך בסכנה?!

0 תגובות

  1. אמא הגב

    אי אפשר לירוק לבור…..

    …..התלמידים שיצטופפו בכיתות לפי סטנדרט משרד החינוך והילדים החלשים יתפספסו מתוך כתה של 42 ילדים.

  2. רון הגב

    בושה וחרפה….

    ……. למה להעניש את כל ההורים בבית הספר?!

  3. ... הגב

    שמישהו כבר יקנה לבוב חן …..

    …… על הזמן שהוא מבזבז למועצה בהתעסקות איתו

  4. אילן הגב

    שימכרו ….

    …. יפה שעה אחת קודם.

  5. HISTORY הגב

    איזה כיף להזכר בהיסטוריה העיתון הלאה-כפר

    ……

  6. שמואל הגב

    נוריאל ובוב, את המלחמות שלכם בראש המועצה אל תעשו על גבינו.
    רדו לנו מהגב וחפשו לכם במה להתעסק

  7. עדי הגב

    דמוקרטיה
    יכול להיות שהצעתי המפורטת מטה יכולה לעזור להגיע לפשרה עם מר נוריאל.
    אני מציע:

    1. לתת אפשרות להורים לבחור לרכוש שירותים בודדים מתוך “סל שירותי חינוך נוסף”.
    2. להקים ועדת פיקוח אשר תבחן את איכות מתן שירותים הנ”ל. נושא רגיש זה מחייב גוף מפקח מקצועי וניטרלי אשר יוכל לקבוע את טיב השירותים!
    3. להגיע להסדר תשלום גמיש יותר (עם יותר אפשרויות) עם הורי תלמידים אשר בחרו לרכוש שירותים הנ”ל.
    4. לקבוע מדיניות ביטולים אשר תעבור את אישור ועדה מפקחת על שירותים הנ”ל.
    5. פרסום דוחות רבעוניים המפרטים את השירותים, נותני שירות והכשרתם המקצועית, רכש והוצאות אחרות, עלויות ומכרזים ועודפי כספים.
    6. לפרסם תשובה חד-משמעית לגבי ביטוח עבור התלמידים במסגרת קבלת שירותי חינוך נוסף. (האם חל על מקבלי השירותים ביטוח תאונות אישיות לתלמיד, וכו’)
    http://edu.gov.il/owlHeb/CHativa/RegulationsAndAdministrations/Safety/Pages/Insurance.aspx
    למרות שהביטוח חל על התלמיד 24 שעות ביממה לפי התקנות, יש יותר מדי “אותיות קטנות”. יש להסדיר את הנושא הזה בצורה ברורה.

  8. דנדן הגב

    ממשפחת נוריאל

    ….

    חבל שמשפחה אחת לוקחת לעצמה לקלקל את מערכת החינוך הנפלאה שיש פה.

  9. מירה הגב

    האם מערכת החינוך תיפגע?
    כן ועוד איך וכולנו נשלם על כך את המחיר לדורות

  10. אלון הגב

    דיס-לייק לתגובות נגד עודד/בוב חן
    איך זה שעל כל תגובה שמישהו מביע ביקורת על עודד ו/או בוב חן יש מיד כל כך הרבה לחיצות על דיס-לייק ?
    האם שניהם רק יושבים וממכשירים שונים לוחצים על אגודל מטה…..
    גם להרוס לכולם וגם לבזבז כל כך הרבה זמן ב״כאילו״ שמישהו תומך בכם ?!
    עודד, אותך אישית אני באמת לא מבין, להערכתי אם ידעת שזה היה מגיע לאן
    שהגיע – לא היית פועל אותו דבר (או כך אני רוצה להאמין)….
    משפחת נוריאל, אתם גורמים רק נזק !
    אם אתם רוצים לעשות טוב, הצטרפו לועד בתי הספר ושפרו את מערכת גביית
    הכספים והביקורת עליה – על תביאו לביטולה והורדת רמת החינוך !
    זה כל הסיפור……

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן