הזדמנות שניה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
טובה פריאל

מועדון הזהב עם ענת סלעי, רונית הוד, "צליל בכפר", אלקי כסיף, פאניה גרינשפון, זיו אושר ו"אקורד בכפר".

כפרניק tp2_0 הזדמנות שניה

מועדון הזהב עם ענת סלעי, רונית הוד, "צליל בכפר", אלקי כסיף, פאניה גרינשפון, זיו אושר ו"אקורד בכפר".

 

במועדון הזהב ע"ש תמר זגר – כפר ורדים ניתנת הזדמנות שנייה לאנשים שיצאו לגמלאות ואנשים שעדיין עובדים ורוצים להתנסות במחול, ציור, שירה נגינה, תכשיטנות ודרמה.

 

יוצרים יופי בחרוזים עם ענת סלעי.

חוג תכשיטנות עם ענת סלעי, אמנית ותכשיטנית, שלמדה עיצוב גרפי ב"בצלאל" וצורפות בקורס של משרד העבודה, מעבירה חוגים וסדנאות בתכשיטנות, פיסול בחומרים רכים ותחומי אומנות שונים. הבנות לומדות את עקרונות התכשיטנות שכולל טכניקות שונות: ליפוף חוטי מתכת, קליעת חוטי מתכת, שזירת חרוזים, תפירת חרוזים, חיבור והרכבה, סריגה במספר שיטות, תליונים מציורי מנדלות בעיצוב אישי, ויצירת תבליטים ופסיפס מחומר פיסולי ייחודי לתכשיטנות.

במהלך הזמן הבנות התקשטו בתליונים, שרשראות, עגילים, צמידים וטבעות, תוך כדי היכרות עם כלי עבודה ייחודיים, והקניית כלים לפיתוח סגנון אישי. החומרים כוללים: חרוזים מגוונים ואבני חן, חרוזי זכוכית צבעונית, חרוזים יפנים וצ'כים, חוטים רכים וחוטי מתכת, שרשראות וחלקי חיבור.

 

תנועה ומחול עם אלקי כסיף.

מנהלת להקת המחול מקצבים להקת המחול הייצוגית של קריית החינוך עמל נהריה. אלקי כסיף מורה למחול וחינוך גופני בביה"ס מזה 23 שנים. "לכל מי שרוצה לרקוד ולא העז".

במפגשי המחול שמים דגש על מציאת התנועה האישית והאותנטית ללא שיפוט. חווית מחול שמחה ומשחררת. כמו שאלקי אומרת: "לרקוד את החיים."

אלה מפגשי המחול למבוגרים המאמינים שגם למבוגרים מגיעה חווית מחול איכותית ונעימה. המפגשים הבנויים על אימפרוביזציה המאפשרים לכל אחד למצוא את מקומו – את התנועה שלו ללא קשר לרמתו הפיזית ולניסיונו במחול. ההתנסות היא בכל סגנונות הריקוד. שעה של שחרור ונחת אמיתיים.

 

 

כפרניק tp1_0 הזדמנות שניה

 

 

ציור נאיבי עם רונית הוד.

מאיירת ומעצבת. בוגרת ויצ"ו קנדה לעיצוב חיפה. חברת אגודת המאיירים מזה 13 שנים. משתתפת בתערוכות בארץ ובעולם .עוסקת גם באיור ספרי ילדים. משתתפים בחוג של רונית הוד משתתפים אנשים שאוהבים ליצור ולצייר. החוג עוסק בבניית הציור הנאיבי, מוטיבים מרכזיים של חיי האדם היוצר בסביבתו. לומדים להכיר טכניקות שונות בציור שימוש נכון במכחולים השונים תוך תרגול של פרחים, ציפורים, צמחים, דמויות ועוד. יוצרים רקעים מגוונים בעזרת חומרים שונים שלתוכם נולד הציור. כל אחד מהמשתתפים מפתח בעקביות את סגנונו הייחודי ומשלב את רעיונותיו. כל אחד תורם מניסיונו האומנותי ועולמו האישי לציור וכמובן לאווירה.

 

מקהלת "צליל בכפר" מקהלת מועדון הזהב- ז'ניה חמזני ואדי גומון.

המקהלה פועלת 9 שנים בניצוחה של ג'ניה חמזני והמלווה המוזיקלי – אדי גומון שגם הלחין עבור המקהלה למילים של יוצרים ישראלים. המקהלה הוקמה בעיקר כדי לאפשר לחברים ללמוד ולהתפתח בתחום השירה תוך הנאה ושמחה. החברים במקהלה, רובם גמלאים שאוהבים לשיר ונהנים להיפגש אחת לשבוע לשעתיים. אין בחינות כניסה, אין מגבלה של גיל. ג'ניה, המנצחת, יוצרת רפרטואר מעניין, לומדים לשיר סגנונות שונים בעברית ספרדית איטלקית ואפילו לטינית ושפת הזולו. חומרים קלסיים, קנונים שירי חג ושבת. הרפרטואר בנוי על הישן, החדש והעכשווי.

 

תיאטרופאן החוג המחודש בהנחייתם של פאניה גרינשפון – בימאית ומורה לתיאטרון חברתי וזיו אושר ובוגר סטודיו ניסן נתיב.

פאניה – במאית, מנהלת מגמת תיאטרון באורט מעלות. "תיאטרופאן", החוג לתיאטרון שהקימה פאניה, מבוסס על שיטת "תיאטרון ה"פן (fun) במובן הכיפי של המילה, תיאטרון "בפן אחר" בעל פנים מרובות, וכמובן זה קיצור של שמה פאן (פאניה). במהלך המפגשים המשתתפים מאלתרים ובונים התרחשות. הרעיון נועד "לעשות אימון לחיים". המשתתפים מתנסים בחוויה המיוחדת של שפת התיאטרון הקסומה.

 

"אקורד בכפר".

אנסמבל של 7 נגני אקורדיון בגמלאות ונגנית על חליל צד בניצוחו ובעיבודו של אדי גומון .מנגנים יחד כבר 4 שנים. אדי גומון הצליח לרענן את הידע הנשכח של הנגנים וליצור אנסמבל ייחודי של צלילי אקורדיון וחליל ולהחזיר עטרה ליושנה. כל אחד יש לו תפקיד ב"תזמורת" וביחד נרקמת יצירה ייחודית של אקורדיונים. הרפרטואר עשיר ומגוון במקצבים שונים מארצות שונות. יצירות קלסיות של באך, שטראוס, קטעי טנגו, שנסונים צרפתיים, קצב הבוסה-נובה, שירים נפוליטנים, קטעים מתוך סרטים, ניגונים חסידיים ושירים עבריים. גם קלסי וגם קל.

לחוגים במועדון הזהב מגיעים אנשים מכל הסביבה.

כל מי שבא-ברוך הבא.

אפשר להצטרף לחוגים השונים.

וועד מועדון הזהב :מרגיט שפטלוביץ, רחל אגררי, נורית גלעד, עליזה כ"ץ וטובה פריאל-שטרן mozakv@gmail.com

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן