הולך ומסתבך


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

תביעה של עמותת מעלות הירוקה את אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס. השניים תובעים את העמותה

כפרניק asaf4 הולך ומסתבך

עמותת "מעלות הירוקה", בגבעת האורנים: תובעת ב-6 מיליון ₪ את אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס על רשלנות והונאה.

אטיאס וסוחריאנו: תבענו את "מעלות הירוקה" ב-3 מיליון ₪ בגין כספים שלא שולמו כדין, ואת היו"ר על לשון הרע.

עמותת "ירוק בגבעה", בגבעת האורנים: הפסקנו ההתקשרות עם חברת חברת ט.א. תמ"א יזמות השקעות ובניה בע"מ ועם סוחריאנו ועו"ד אטיאס, לרבות ויתור הדדי על תביעות.

 

שתי עמותות בניה הפועלות בגבעת האורנים במעלות, שנוהלו על-ידי תושבי כפר ורדים, אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס, נקלעו לקשיים. אחת מהן, עמותת "מעלות הירוקה" הגישה תביעת ענק של מעל שישה מיליון ₪, נגד השניים. השבוע החליטה עמותת "ירוק בגבעה" להפסיק את ההתקשרות עם השניים ללא תביעות הדדיות.

כבר לפני מספר חודשים פרסם יצחק דנון באתר מחלקה ראשונה news1 את הידיעה על תביעת הענק. מספר גורמים אליהם פנינו ב"מעלות הירוקה" בתקופה האחרונה העדיפו שלא נפרסם את הדבר ואחרים הבטיחו כי יעבירו לנו את הפרטים בהמשך.

על-פי דבריו של דנון, עמותת מעלות הירוקה תובעת 6.1 מיליון ש"ח ממייסדיה, עו"ד טל אטיאס ומתווך הנדל"ן אסף סחוריאנו,  בטענה שהוציאו מחברי העמותה מיליוני שקלים שלא כדין.

התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת, באמצעות עו"ד טל שחר-בלוך, טוענת כי סוחריאנו ואטיאס יזמו הקמתה של קבוצת רכישה על-ידי הקמת עמותה, במטרה לזכות במכרז של רשות מקרקעי ישראל בשכונת גבעת האורנים במעלות, ולצד פעולות אלו הקימו גם משרד מכירות וכינו את הפרויקט בשם "גליל מגורים".

לדברי התובעת, כל חבר בעמותה חתם על טופס המקבע את זהות חברת הניהול של הפרויקט שהיא חברת ט.א יזמות השקעות ובנייה, המצויה בשליטת י.ע.ש סוחריאנו יזמות וטל אטיאס ג'נירישיין. הנתבעים הבהירו לחברי העמותה, כי הם מנהלי הפרויקט.

לפי כתב התביעה, אטיאס וסוחריאנו פעלו ברשלנות בניהול הפרויקט, הונו רשויות שלטוניות והזניחו את ניהול הפרויקט. במקביל, קיבלו מיליוני שקלים. כאשר החלו הדברים להיחשף, טוענת העמותה, ניסו אטיאס וסוחריאנו לאיים על המתלוננים ולאחר מכן לדבר על ליבם, כדי שלא ייצאו נגדם.

 

גם חברים בעמותת "ירוק בגבעה" פנו אלינו לאחרונה בטענות על ניהול בעייתי של העמותה על ידי מייסדיה, אטיאס וסוחריאנו. אלא שבשבוע שעבר החליטה אספת העמותה "להפסיק את ההתקשרות עם חברת חברת ט.א. תמ"א יזמות השקעות ובניה בע"מ וכן עם מר אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס, מנהלי חברת ט.א., בכל האספקטים של ההתקשרות עימם, בהתאם לתנאים שבהסכם ביטול ההתקשרות עימם, לרבות ויתור על תביעות הדדי בינם לבין העמותה. ההחלטה התקבלה פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים".

לדברי מספר החברים בעמותה, עמדה על הפרק גם האפשרות להגיש תביעה, וזאת לאחר שבמשך הזמן הועברו לשניים מעל מיליון ₪. אולם לאחר בחינת העניין לעומק, הוחלט לצאת לדרך חדשה, הן מבחינת הפסקת ההתקשרות עם אטיאס וסוחריאנו, והן מבחינות אחרות כמו מינוי של חנן אפשטיין כמנהל הפרויקט, בחירתה של רויטל ולדמן דוידי כאדריכלית, בחירתם של עורכי הדין מרים סברדלוב ארמון ועדי הרטל כיועצים המשפטיים של העמותה ועוד.

 

 

 

 

כפרניק talasaf_0 הולך ומסתבך

 

 

תגובת אסף סוחריאנו וטל אטיאס:

מייסדי ויזמי עמותת מעלות הירוקה הם תושב כפר ורדים ניסים חיים ושותפתו רינת רייכמן, והם שנתבעו ע"י אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס בתביעת ענק על סך 3,070,000 ש"ח יחד עם מאיר סופר גם תושב כפר ורדים בגין כספים שלא שולמו כדין.

למען הסר ספק, אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס נשכרו ע"י היזמים כדי לבצע את הניהול והשיווק בלבד.

לאחר שהיזמים והמייסדים, רינת רייכמן וניסים חיים, כשלו בניהול וקידום המיזם וייצרו גרעון גדול בתקציב הפרויקט תוך סיכונם של דיירים רבים, התגלו מחלוקות בין הצדדים.

לעמותת מעלות הירוקה ישנם עיקולים על המקרקעין ואין ליווי בנקאי מה שגרם לעצירת הפרויקט ונסיגתם של הקבלנים מאתר הבנייה.

מייסדת העמותה רינת רייכמן, אף נתבעה בנוסף על סך 250,000 ש"ח בגין לשון הרע והפצת דברי בלע וכזב כנגד אסף סוחריאנו.

לגבי עמותת "ירוק בגבעה", לאחר שפנו אסף סוחריאנו ועו"ד טל אטיאס לעיסוקים שונים, הוחלט יחד עם ועד עמותת "ירוק בגבעה" להעביר את הניהול לחברת ניהול אחרת והשניים איחלו הצלחה לצדדים.

חברת הניהול סומכת על בית המשפט שידע לברור בין תפל לעיקר ויימצא את הדין עם המייסדים ולא בכדי עמותת מעלות הירוקה סירבה לתת פרטים ויד לפרסום כתבה זו.

החברה שוקלת יחד עם מספר דיירים מהפרויקט על הגשת תלונה מקיפה לרשם העמותות בדרישה לחקירת עומק על הנהלות המייסדים וועד העמותה.

 

**

ממעלות הירוקה נמסר:

עמותת מעלות הירוקה הוקמה ביוזמתם של סוחריאנו ואטיאס, תוך שכל מצטרף לעמותה מחויב לחתום על התחייבות לשכור את שירותי חברת ט.א. יזמות שבשליטת ובניהול סוחריאנו ואטיאס.

עמותת מעלות הירוקה פיטרה את חברת ט.א. יזמות בניהולם של אסף סוחריאנו וטל אטיאס, לאחר שעלה בידי העמותה לחשוף מעשי מרמה ורשלנות בסך העולה על 6 מיליון שקלים. העמותה הגישה תביעה בסך העולה על 6 מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בחיפה.

בנוסף, הוגשה תלונה למשטרת ישראל וזו מתבררת בימים במחלקה לחקירות הונאה.

אשר לתביעה הנגדית שחברת ט.א. יזמות הגישה כנגד עמותת מעלות הירוקה ואח' – מדובר בתביעה אבסורדית לאי תשלום שכר אלו שנתפסו בקלקלתם ופוטרו, לאחר שגרמו לחברי העמותה נזקים בהיקף של מיליוני שקלים.

חברי העמותה שכרו חברת ניהול חדשה והפרויקט מצוי בשלבי סיום. ניסיונותיהם של סוחריאנו ואטיאס לפגוע בעמותה ובפרויקט לאחר שאלו פוטרו, תוך הצגת מצגי שווא נפסדים, יטופלו בפניה מתאימה לערכאות וזו לא תאחר לבוא.

אשר לתביעת לשון הרע חסרת השחר שהגיש מר סוחריאנו כנגד גב' רינת רייכמן, כחלק מניסיונותיו לרפות את ידי העמותה במאבקה כנגדו, זו תתברר בבית המשפט ואנו משוכנעים שבסוף ההליך יתברר שאין בתביעה זו דבר וחצי דבר. 

הפסקת פעילותם של השניים על ידי עמותת ירוק בגבעה אינה מפתיעה.

 

**

עו"ד מרים ארמון ביקשה למסור בשם "ירוק בגבעה":

העמותה לא נקלעה לקשיים, היא עובדת בצורה מסודרת, תחת ניהול מקצועי ואין לה ריב עם איש.

 


0 תגובות

  1. הזהיר הגב

    לא לומדים לקח
    מוסר השכל מהסיפור:
    הפריירים לא מתים, הם מתחלפים… כל פעם מחדש אנו עדים לעמותות שמתארגנות כדי לחסוך בעלויות רכישת דירה, אך מתנהלות באמצעות חובבנים חסרי ניסיון המוליכים אותם לאבדון. במקום לחסוך כסף הם ישלמו כפל כפליים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן