ההדחה?


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

עיריית מעלות-תרשיחא: יוסף ברדא לא השתתף בישיבות והודח ממועצת העיר. ברדא: ההחלטה איננה חוקית

כפרניק yb ההדחה?

עיריית מעלות-תרשיחא: עו"ד יוסף ברדא הודח ממועצת מעלות-תרשיחא בשל אי השתתפות בישיבות. ברדא: ההחלטה לא חוקית ונאבק משפטית בהחלטה ובבוחבוט

 

בהודעה של עיריית מעלות-תרשיחא מהיום, נאמר כי החליטו לשים סוף לאי שירותו של עו"ד יוסף ברדא את הציבור וליישם את חובתם בחוק ואת קביעת דוח מבקר המדינה הקובע כי "על ראש הרשות המקומית ועל הממונה על המחוז במשרד הפנים למצות את הסמכויות שהוקנו להם כדי לאכוף על חברי מועצת הרשות להשתתף בסדירות בישיבות המועצה".

מהעירייה הסבירו כי התכנסות מועצת העיר בתדירות גבוהה והשתתפות חברי המועצה חיוניים לניהול תקין של ענייני הרשות ומתוך כך לממש את חובתם כנבחרי ציבור.

"פקודת העיריות (חוק העיריות) קובעת כי חבר-מועצה שנעדר מישיבות המועצה שלושה חדשים רצופים, או שנעדר משלוש ישיבות רצופות – אם היו בשלושה חדשים פחות משלוש ישיבות – יחדל להיות חבר המועצה, מלבד אם נעדר בגלל מחלה או בגלל שירות בצבא-הגנה לישראל או ברשות המועצה שניתנה מראש, ובתנאי שראש העיריה או הממונה [הממונה על המחוז במשרד הפנים] שלח לו הודעה".

בהודעה נאמר, כי העירייה פעלה כדין והתריאה בכתב בפני יוסף ברדא על היעדרותו מ-3 ישיבות מועצת עיר ברצף. ולא רק זאת, ששנעדר מ-3 ישיבות ברציפות, אלא שבשנת 2017 השתתף רק ב-2 ישיבות מועצת עיר מתוך 9.

עיקר הדחתו של ברדא מבוססת על דו"ח מבקר המדינה מהשנים 2003/4 על השלטון המקומי שבסיכומו נאמר כי "על ראש הרשות המקומית ועל הממונה על המחוז במשרד הפנים למצות את הסמכויות שהוקנו להם כדי לאכוף על חברי מועצת הרשות להשתתף בסדירות בישיבות המועצה ולהבהיר להם שאם אינם יכולים לעמוד בכך, עליהם לפנות את מקומם לאחרים."

במקום יוסף ברדא, ייכנס למועצת העיר שמעון ביטון.

 

 

כפרניק yb_0 ההדחה?

 

**

טרם התקבלה תגובתו של ברדא, אולם בדף הפיסבוק שלו פרסם כי לפני כשלוש שנים הביע דעתו כנגד העלאת הארנונה בעיר. "שלמה בוחבוט זעם על כך והחליט לנשל אותי מכל הוועדות בהן פעלתי בהתנדבות. נאלצתי לעבור לשורות האופוזיציה ומשם המשכתי לשרת את הציבור בנאמנות. מאז הציב בוחבוט מטרה אחת ויחידה: לגרום לי לעזוב את מועצת העיר!"

 

ברדא: בוחבוט מנסה להדיחי ממועצת העיר בניגוד לחוק, בטענה שנעדרתי משלוש ישיבות, למרות שבחוק נקבע שהצגת אישור מחלה אינה נחשבת היעדרות והצגתי אישור. הגשתי עתירה לבית המשפט המחוזי כנגד בוחבוט, ועד להכרעה אני ממשיך לכהן כרגיל. צר לי שאני מאכזב את החבר׳ה בעירייה שמיהרו לפתוח שמפניה, אבל אין לי שום כוונה ללכת. אמשיך לפעול למען העיר שלנו ולמען התושבים, וזאת רק ההתחלה!

יש לציין כי לאחרונה פעל ברדא במועצת העיר כאופוזיציה לוחמת ואף הוצא מהישיבה. כן נוקט ברדא בכלים משפטיים שונים נגד ראש העיר ופנה למבקר העיריה ולמשרד הפנים בבקשה שיורו לשלמה בוחבוט להפסיק להופיע בכיתות הגבוהות של בתי הספר התיכוניים בעיר ולעשות "תעמולת בחירות אסורה". לדבריו, פעל ברדא גם לחשיפת מסמכי ניגוד עניינים של ראש העיר בוועדה המקומית לתכנון ובניה.

 

הסיבוב הקודם בין שלמה בוחבוט ליוסף ברדא וארקדי פומאנץ.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן