ד”ר טוביאס, אבזגאוז ובטחיש


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

המרכז הרפואי לגליל: נציג בכנס יוקרתי במקסיקו, ניתוח אנדוסקופי להצלת חיים ושחזור רצועה ומיניסקוס

כפרניק dor2 ד"ר טוביאס, אבזגאוז ובטחיש

המרכז הרפואי לגליל: נציג בכנס יוקרתי במקסיקו, ניתוח אנדוסקופי להצלת חיים ושחזור רצועה ומיניסקוס

 

 

ד"ר סמואל טוביאס, תושב כפר ורדים ומומחה בנוירוכירורגיה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, השתתף לאחרונה בכנס "עיר הרעיונות" שהתקיים במקסיקו  זו השנה העשירית. "אל תאמינו לכל מה שאתם חושבים", זהו המוטו של הכנס שמאגד אליו מומחים מתחומים שונים כמו מדע, כלכלה, רפואה, חינוך, תרבות ועוד מכל רחבי העולם.

זוהי סגירת מעגל עבור ד"ר טוביאס, שעלה ארצה ממקסיקו בשנת 2011. הוא נקרא על ידי מנהל המרכז הרפואי ד"ר מסעד ברהום ועל ידי מנהל המחלקה פרופ' ז'אן סוסטיאל, להצטרף בהקמת המערך הנוירוכירורגי הראשון בגליל.

ד"ר טוביאס: "היתה לי הזדמנות להציג בכנס את המערך הנוירוכירורגי וחשיבותו הרבה לגליל, נוכח קרבתו של המרכז הרפואי לגבול לבנון. מעבר לכך, הצגתי את מימוש החלטת ממשלת ישראל להעניק טיפול רפואי מציל חיים לפצועי מלחמת האזרחים בסוריה, בהם נשים, גברים, ילדים ותינוקות. התמקדתי בפציעות אנושות כתוצאה מירי צלפים, ובעובדה כי הצלנו במחלקה הנוירוכירורגית את חייהם של חלק נכבד מהפצועים הללו, שחזרו אחר כך למולדתם כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם צה"ל. היתה לי הזדמנות להציג בפני משתתפי הכנס ובפני רבים בדרום אמריקה, את פניה היפות של מדינת ישראל בכלל ושל הצוותים מהמרכז הרפואי לגליל בפרט. בסיום, נשאלתי אם לדעתי הטיפול הזה יקדם את השלום בין המדינות ועניתי, שלדעתי אנו משיבים חזרה לסוריה שגרירים שחפצים בשלום ואולי עוד כמה שנים נדע אם אכן הדבר הזה יתגשם".

בסיום דבריו של ד"ר טוביאס, נעמדו הנוכחים על רגליהם ובמשך דקות הריעו לו על העשייה ההומניטארית של צוות המרכז הרפואי לגליל למען הפצועים מסוריה. "חשתי ברגע הזה יותר מכל גאווה להיות יהודי שמייצג את מדינת ישראל בארץ מולדתי מקסיקו, מול רבים שלא הכירו את העשייה ברוכה של מדינת ישראל", סיכם ד"ר טוביאס.

 

 

כפרניק dor ד"ר טוביאס, אבזגאוז ובטחיש

 

 

ניתוח אנדוסקופי דחוף לטיפול בהצטברות נוזלים במוח (הידרוצפלוס) הציל את חייו של ילד בן 7

חייו של אייהם חמידה (7) מהיישוב הצ'רקסי ריחניה שבגליל העליון, ניצלו במרכז הרפואי לגליל בזכות ניתוח אנדוסקופי לטיפול בהדרקון מוחי (ריבוי נוזלים בחדרי המוח), שגרם לשיבוש במעבר נוזלים במוחו של הילד ועליית לחץ תוך גולגולתי. הילד הובא על ידי הוריו לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת עם תלונות קשות על כאבי ראש ובלבול. לאחר בדיקת דימות הוא הועבר בדחיפות למרכז הרפואי לגליל, לצורך המשך בירור וטיפול במסגרת המחלקה הנוירוכירורגית. עם הגעתו הוכנס לבדיקת MRI מוח.

 

ד"ר סרגיי אבזגאוז, אחראי נוירוכירורגיה ילדים במרכז הרפואי לגליל: "בצילום הודגמה היצרות משמעותית של מעבר נוזלים במוח. במקרים אלה נהגו בעבר להכניס במהלך ניתוח מערכת דלף חדרי צפקי, אך בשנים האחרונות ישנה עלייה במספר המקרים, בהם מבוצע הניתוח בשיטה אנדוסקופית. היתרון בשיטה זו, היא טיפול בבעיה ללא השארת גוף זר במוח. הניתוח בוצע מידית לאחר בדיקת ה-MRI  והילד הועבר מונשם ליחידה לטיפול נמרץ ילדים".

נעמה, אמו של אייהם: "קיבלנו את הילד שלנו במתנה. הוא פשוט התאושש בצורה מצוינת. חזר לחייך ולהתנהג כמו תמיד. אני רוצה להודות לצוות המרכז הרפואי: במחלקה הנוירוכירורגית ובטיפול נמרץ ילדים ולד"ר סרגיי שהצילו את חייו".

 

**

ניתוח מורכב לשחזור רצועה ומיניסקוס בוצע בשחקן כדורגל

סמיח כיואן (18 וחצי), המשחק כמגן בקבוצת מכבי צור שלום מליגת הנוער בכדורגל, עבר לאחרונה ניתוח מורכב בשיטה חדשנית במרכז הרפואי לגליל. בזכות הצלחת הניתוח הוא צפוי בקרוב לחזור ולהתאמן, דבר שיאפשר לו לחזור ולשחק כדורגל במסגרת ליגה סדירה.

ד"ר אינאל בטחיש, רופא בכיר במחלקה אורטופדית א' במרכז הרפואי לגליל המומחה בניתוחי ברכיים ורפואת ספורט: "מדובר בשחקן שנפגע בחודש מרץ האחרון במהלך אימון לקראת משחק. לאחר טיפול ראשוני ובהמשך סדרת טיפולי פיזיותרפיה הוא הופנה למרפאת הברך במרכז הרפואי לגליל לאחר שלא חלה הטבה במצבו".

כיואן נזקק לבדיקת הדמיית MRI במהלכה אובחן, כי הוא סובל מקרע ברצועה הצולבת, קרע בשני מיניסקוסים (פנימי וחיצוני) ופגיעה משמעותית בסחוס. הוא הוכנס לניתוח בניסיון לתקן את הפגיעה ולאפשר לו לחזור ולשחק.

 

צילום: רוני אלברט

 


2 תגובות

  1. אמיתי הגב

    ד”ר טוביאס הציל את אמא שלי בניתוח חירום לאחר שנה שאף רופא לא רצה לנתח אותה… פתאום המלאך הזה שמע ולקחת על עצמו… אף רופא גם מהמחלקה לא היה מוכן לגעת בה כי היא חולה מאוד מורכבת… כל מי שצריך ניתוח מח? רק הוא!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן