דוקו נוער


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
טליה אשוח סלומון

25/7/18: הקרנת סרטים דוקומנטריים, פרי יצירה מקומית, במתחם הנוער ליד המארג

כפרניק 20185_0 דוקו נוער

25/7/18: הקרנת סרטים דוקומנטריים, פרי יצירה מקומית, במתחם הנוער ליד המארג

 

ביום רביעי 25.7 יערך אירוע מיוחד בו יוקרנו סרטים דוקומנטריים קצרים שנעשו על ידי נערים במסגרת פרויקט Docu-leaders במתחם הנוער שהוקם ליד המארג לכבוד הקיץ בכפר ורדים.

זו השנה השלישית לשיתוף פעולה בין פעילות הנוער בכפר לפרויקט Docu-leaders, שהינו פרי יוזמתה החברתית של מנכ"לית docuvillage, ורד אוסמן וחלק מיוזמות "עמיתי ברן-גלילה" שבראשן עומדת יעל בר-לב, תושבת כפר ורדים ומנכל"ית עמותת "גלילה".

זהו פרויקט שנתי, במסגרתו נבחרים כ-20 בני-נוער מרחבי הגליל למטרה משותפת של יצירת סרטים תיעודיים קצרים בנושאים שונים הקשורים לעולמם. בסיום שנת פעילות ענפה במסגרתה נכתבים התסריטים ומופקים הסרטים, מתקיימות הקרנות הסרטים בישובים השונים ובבתי הספר. לאחר ההקרנות מתקיים דיון עם היוצרים הצעירים.

מטרת הפרויקט היא לאפשר לבני הנוער החיים בפריפריה הצפונית להיחשף לעולם הקולנוע הדוקומנטרי וללמוד את תחום העשייה הקולנועית התיעודית. קיומו של הפרויקט מעשיר את חייהם החברתיים והתרבותיים של בני הנוער ושל הקהלים השונים בגליל הנחשפים לעשייה המבורכת. בשנת 2016 ובשנת 2017 זכו שני סרטים מהפרויקט לייצג את ישראל בפסטיבל בינלאומי לסרטי בני-נוער בניו יורק, ארה"ב.

הסרטים הופקו השנה בסימן "70 שנה למדינה" ועוסקים ביוזמות תרבותיות פורות בגליל ובחיי היומיום של נערים מקומיים. אחד הסרטים מספר על כליל רוטשטיין תושבת כפר ורדים, נערה מוכשרת אשר לומדת מחול בגעתון. סרט אחר מתעד את החזרות להצגה "רשומון" בה משתתפת מיה אדיר מנהריה, תלמידת מגמת התאטרון בבית הספר מנור-כברי ועל חיבור מופלא בין ההפקה של המגמה ובין הפקה מקצועית של התאטרון בשלומי. סרטים נוספים מספרים על המוסיקאי הצעיר עידו וזנה מקיבוץ איילון המבקש להשתלב ב"קשת אילון", רותם ראניה מקיבוץ כברי, רוכב אופניים צעיר מקיבוץ כברי וסרט נוסף על החיים ביישוב היחודי כליל.

השנה בנוסף להקרנות הסרטים, יוקרנו סרטוני התחרות "דוקו- זז". "דוקו- זז" מזמינה לצלם שוטים קצרים (עד 20 שניות) בתנועה. הסרטונים יוקרנו על מסך ברחבת המתחם והזוכה יוכרז בערב עצמו.

האירוע יתקיים במתחם הנוער, כיכר האומנים ליד כיכר 9, ביום רביעי 25.7 בשעה 21:00 

 

טליה אשוח סלומון


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן