דוקומנטרי עכשיו


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

פסטיבל דוקאביב גליל ה-9 יתקיים במעלות בתאריכים 11-7 בנובמבר. בתכנית: מגוון אירועים ויותר מ-30 סרטים

כפרניק arik11 דוקומנטרי עכשיו

 

פסטיבל דוקאביב גליל ה-9 בסימן 60 שנה למעלות תרשיחא יתקיים בתאריכים 11-7 בנובמבר. בתכנית: מגוון אירועים ויותר מ-30 סרטים

זו השנה התשיעית של פסטיבל דוקאביב גליל במעלות תרשיחא, החוגגת 60 שנה להיווסדה. הפסטיבל יתקיים במהלך חמישה ימים, בין 11-7 בנובמבר, בכמה מוקדים בעיר: היכל התרבות, אשכול הפיס ביה"ס אורט מעלות, המרכז לאמנויות ע"ש אפטר ברר ובתרשיחא.

דוקאביב גליל מציג את מיטב הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי והבינלאומי ומעלה לדיון נושאים חברתיים ותרבותיים בוערים ורלוונטיים. לאורך כל ימי הפסטיבל מתקיימים מפגשים בין יוצרים דוקומנטריים וקהל הצופים, ההולך וגדל מדי שנה. הפסטיבל, שהפך לחלק בלתי נפרד מלוח השנה של חיי התרבות בגליל, הוא רק חלק מפעילותה של עמותת דוקאביב. מלבד דוקאביב גליל, עורכת העמותה גם את דוקאביב – הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב, דוקאביב נגב בירוחם, קולנוע דוקאביב בסינמטק תל אביב וכן הקרנות של קולנוע דוקומנטרי בכל ימות השנה ביישובים וערים ברחבי הארץ.

דוקאביב גליל הוא יוזמה והפקה של עמותת דוקאביב בשיתוף עיריית מעלות תרשיחא ובתמיכת משרד התרבות ו"פועלים בקהילה".

כפרניק jane דוקומנטרי עכשיו

בין האירועים הנבחרים בפסטיבל:

* פתיחה חגיגית והקרנת הסרט זוכה פרס הבימוי והתחקיר בפסטיבל דוקאביב: "סאלח פה זה ארץ ישראל" ולאחריו שיחה עם היוצרים דוד דרעי, רות יובל ודורון גלעזר.

 

* ערב חגיגות 60 שנה למעלות תרשיחא – הקרנת סרט דוקומנטרי בהשתתפות זאב רווח על סיפור הקמתה של העיר מעלות תרשיחא והופעה של התזמורת המשותפת מעלות תרשיחא: "פסקול חיינו" – מסע מוזיקלי מחצי האי הערב, דרך חבל אנדלוס ועד לצפון אפריקה. מוזיקה אנדלוסית וערבית עם קסם רב, המביאה נוסטלגיה וערגה לבית אמא.

 

* הקרנת בכורה ישראלית לסרט "ג'יין", סרטו של ברט מורגן על חוקרת השימפנזים ג'יין גודוול. ההקרנה בשיתוף נשיונל ג'אוגרפיק.

 

* בכורה עולמית לפרק הראשון בסדרה החדשה "אריק איינשטיין: שיר אהבה סטנדרטי" שיצרו יואב קוטנר ואבידע לבני ליס דוקו. הקרנה בנוכחות הבמאי.

 

* הקרנת פרק מהסדרה החדשה של ערוץ שמונה "זוהר ארגוב: סוף עצוב וידוע מראש" של היוצרים דליה מבורך ודני דותן.

 

* הקרנה חגיגית של הסרט "אחרייך" של רנא אבו פריחה ולאחריה הופעה של לונה אבו נאסר.

 

* הקרנות משותפות לתלמידים ממעלות תרשיחא, וביניהן הקרנת בכורה ישראלית לסרט "חולם על דנמרק" של הבמאי הדני מייקל גראוורסן.

 

* התערוכה החדשה "שלוש מאות ° 60 מעלות" לכבוד חגיגות 60 שנה לעיר מעלות תרשיחא, שתוצג במרכז אמנויות ע"ש אפטר ברר – תערוכת ציורים המשקפת פורטרט עירוני מורכב ושובה לב. בתערוכה מוצגים ציורי נוף, דיוקנאות, אבסטרקט וטבע דומם, של אמנים שקשורים לעיר בהווה או בעבר.

בערב הפתיחה של התערוכה תתקיים הקרנה – הצצה ראשונה לסדרה החדשה "היתוך בחום נמוך" של "כאן" תאגיד השידור. זוהי סדרה תיעודית החושפת כיצד הוקמו מחנות העולים והמעברות בשנים הראשונות של המדינה. יוקרנו קטעים מהפרק הראשון שיחשפו לראשונה לקהל ולאחר מכן תתקיים שיחה עם היוצרים אריק ברנשטיין ודינה צבי ריקליס.

 

* בכורה חגיגית של סרטי יוצרים מקומיים ממעלות תרשיחא והאזור: מחזור שישי ל"כנפיים", סדנת הקולנוע של המרכז לאמנויות ע״ש אפטר ברר, בהנחיית היוצרים יעל קיפר ורונן זרצקי.

 

* הקרנה ללא תשלום תחת כיפת השמיים בתרשיחא, של הסרט "רייב איראני".

 

* הקרנה של סרטי מוזיקה בינלאומיים: "וויטני יוסטון: להיות מי שאני",  "הביטלס: שמונה ימים בשבוע".

 

* יום עיון בנושא פשע אמיתי בקולנוע התיעודי: סקירה של התפתחות הז'אנר ותוצריו המרתקים בארץ ובעולם. הרצאה של ד"ר אוהד לנדסמן והקרנת הפרק הראשון בסדרה "המדרגות" – מותחן תיעודי שלוקח את הצופים למסע מצמרר בנבכי המערכת המשפטית האמריקאית. פשע אמיתי ישראלי – סדנת אמן עם יוצרי "צל של אמת", מיקה תימור ויותם גנדלמן, והצצה ראשונה לסדרת ההמשך החדשה. הקרנת הסרט האמריקאי "המשפחה שהייתה לי". חובבי הקולנוע מוזמנים!

 

* במהלך ימי הפסטיבל יצאו סיורים מודרכים אל מקומות מיוחדים באזור, כמו תרשיחא וג'ת, בשיתוף "זמן גליל מערבי".

גליה בדור, מנכ"לית דוקאביב: "אנו גאים לפתוח את הפסטיבל עם הסרט המטלטל "סאלח, פה זה ארץ ישראל", אשר חושף את העוולות והמציאות הקשה שהייתה מנת חלקם של תושבי המעברות. דוקאביב גליל מציג זו השנה התשיעית, קולנוע רלוונטי ומשפיע שעוסק במורכבות של החברה הישראלית הרב תרבותית ומביא את קולה של הפריפריה. לצד הסרטים הדוקומנטריים הגדולים והחשובים מהעולם, והתכנית העשירה שנציג השנה, אנחנו שמחים להצטרף לחגיגות ה-60 לעיר מעלות תרשיחא ומברכים את ראש העיר, צוותו ואת התושבים".

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא: "אני שמח שהעיר מארחת ומקיימת, זו השנה התשיעית, את פסטיבל דוקאביב גליל. השנה מעלות תרשיחא מציינת 60 שנים להיווסדה ואני גאה במפעלי התרבות הפועלים בעירנו. במסגרת חגיגות ה-60, עיריית מעלות תרשיחא הפיקה אף היא סרט דוקומנטרי במסגרת הפסטיבל, המביא בצורה ייחודית את סיפור הקמתה של העיר. הסרט הופק ובוים על ידי יעל קיפר ורונן זרצקי, כאשר השחקן זאב רווח מוביל את העלילה על בסיס תסריט שנכתב על ידי. פסטיבל דוקאביב גליל, לצד מפעלי התרבות הנוספים הפועלים בעיר, הפך כבר לשם דבר ולאבן שואבת לשוחרי תרבות באשר הם. בכך מגשימה העיר את חזונה להיות במה וכר פורה ליצירה וליוצרים בגליל, ובה בעת להעצים את קולו של האדם באשר הוא באמצעות האמנות".

 

מחירי כרטיסים:

מחיר כרטיס לסרט/ סדנה 20 ₪

מנויי ההיכל ותושבי אשכול גליל מערבי 1+1 (לאותו הסרט)

סטודנטים וחיילים חינם

פרטים נוספים בטל' 04-9573050


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן