דאדא קם לתחיה!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עדי גרינפלד

פאניה גרינשפון וצוות שחקנים באירוע מופע דאדא בגלריה טל בשיתוף הקהל

כפרניק dada16 דאדא קם לתחיה!

פאניה גרינשפון וצוות שחקנים באירוע מופע דאדא בגלריה טל בשיתוף הקהל

 

אירוע מיוחד מאד וססגוני התקיים במסגרת שיח גלריה בתערוכת מרסל ינקו-Late DADA . במופע, בבימוי פאניה גרינשפון, השתתפו 12 שחקנים ושלושה נגנים, והפך ל-happening  ממש ברוח הדאדא. את הקהל קיבלו בכניסה לגלריה נערות צעירות וצעירות ברוחן, רוקדות בתלבושות צבעוניות ולבנות ומסכות והליצן, אלישי מיטב הציג בשפת הפנטומימה לצלילי הצ'לו של שירי מאירסון ברמיזה על המשך ההצגה.

בגלריה הוצגו מערכונים ודיאלוגים המביאים משהו ממניפסט הדאדא ובהשראת המופעים שהיו שם, בקברט וולטיר, בציריך לפני 100 שנה.

בלטו במיוחד זיו אושר ואורן אברהם ששחקו את מרסל ינקו ומר לאון, המנהלים "ויכוח אמנותי" הומוריסטי לגבי משמעות אמנות היצירות המוצגות בסגנון הדאדא. מערכונים נוספים, שנכתבו והוצגו ע"י אריה שטרן וריקוד נערות בלבן, עם צעיפים צבעוניים, שגולמו ע"י אביבה קרבונרה, איריס עפרוני, ישכה דברת, אור ונוגה עדי, נגה זילברשטיין, הדר בוחניק, שחר בהיר… ועוד.

הצלילים המלווים של הפסנתר, נוגנו ע"י שוש הרלינג ושי וילוז'ני בקלידים, בליווי הצ'לו של שירי מאירסון, יצרו יצירות מאולתרות, לעיתים במגינות דיסהרמוניות וצורמות על פי מיטב מסורת הדאדא.

 

 

כפרניק dada18 דאדא קם לתחיה!
jDYB7yyqHSs

 

 

 

בהמשך נערכה פעילות הפעלת הקהל בסגנון כתיבת השירה כפי שהוצע ע"י טריסטאן צרה: גזירת מילים מעיתונים והרכבתם מחדש בצורה אקראית, כך שתתקבל המחזה ושירה עם או בלי משמעות. השירים חוברו על ידי קבוצות ממתנדבים מהקהל. היה מפתיע לראות עד כמה הנוכחים נרתמו למשימה בניצוחה הווירטואוזי של פאניה, ויצרו קטעי כתיבה מצחיקים במיוחד, שהולחנו בזמן אמיתי, והוצגו בכישרון רב בפני הקהל המתגלגל מצחוק. נציין במיוחד את הופעתם של את הלל גלזמן, את אביבה זוהר, את רחל אגררי  ומרגיט שפטלוביץ, ועוד רבים.

ועוד בהמשך, התקיימה הרצאה קצרה של עדי גרינפלד, על יצירתו של ינקו, וחזרתו אל סגנון הדאדא ביצירתו המאוחרת.

האירוע היה מיוחד באמת, הגלריה הייתה מלאה וקטנה מלהכיל את השחקנים והקהל רב, שהמשיך לזרום פנימה, הצפיפות תרמה דווקא לאווירת הכאוס, ממש כמו בהופעות המטורפות שהתקיימו, בקברט וולטיר.

לא מובן מאליו, שאמנים רבים כל כך, תרמו מזמנם וממרצם, התייצבו לחזרות רבות, בשעות לא מקובלות, למדו, שיננו, לבשו תחפושות, התאפרו והציגו בתכנון ובאימפרוביזציה, פרפורמנס שלא ישכח, כל זה נציין, בהתנדבות, ברוח כפר ורדים.

נראה היה שההנאה והתלהבות המבצעים, הדביקה גם את הקהל, שהשתתף ברצון, ונראה שאת ההצגה הזו אי אפשר להפסיק!

סרטונים ותמונות זרמו לקבוצת הווטסאפ שהוקמה לאירוע, מקצתם נערכו לסרטון, שניתן יהיה לצפות בקישור המצורף, או באתר גלריה טל, בכפרניק, בפיסבוק ועוד!

משפחת גרינפלד וצוות גלריה טל רוצים בזאת להודות לכל השחקנים והנגנים הנפלאים ולכל מי שלקח חלק בהפקה מדהימה זו כולל הקהל וכמובן לפאניה גרינשפון, האחת והיחידה, שניצחה בשרביט מנהיגותה וקסמה על ההצגה.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן