גן סגור


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

התפרצות חיידק השיגלה, חמשת גני הילדים נסגרו. התסמינים: שלשול, חום וכאב בטן

כפרניק gan1212 גן סגור

התפרצות חיידק השיגלה, חמשת גני הילדים נסגרו. התסמינים: שלשול, חום וכאב בטן

 

המועצה המקומית כפר ורדים, בהתייעצות עם משרד הבריאות, הודיעה היום (רביעי) על סגירתם של חמשת גני הילדים ביישוב עקב התפרצות של מחלת השיגלוזיס (Shigellosis) שגרמה לתחלואה בקרב הילדים. גני הילדים נסגרו לשלושה ימים ויחזרו לפעילות רגילה ביום ראשון 26/11/17.

תסמיני המחלה הנגרמת כתוצאה מחיידק השיגלה, מופיעים לרוב כיום או יומיים לאחר ההדבקה, והם כוללים שלשולים (שעשויים להיות גם ריריים או דמיים), חום גבוה, וכאבי בטן. משך המחלה נע בין חמישה לשבעה ימים. האבחון של המחלה נעשה על ידי בדיקת צואה שמתבצעת בהתאם לשיקול דעתו של הרופא המטפל.

במעקב שנערך במחלקת החינוך במועצה בשיתוף משרד הבריאות אחר מספר הילדים החולים, נמצא כי קצב התחלואה בעליה. בהתייעצות עם הרופא המחוזי הוחלט שהדרך האפקטיבית ביותר לעצירת התפשטות המחלה הינה סגירת הגנים לפרק זמן של שלושה ימים כולל שבת.

הפרדה בין הילדים לפרק זמן של שלושה ימים, משך דגירת המחלה, מצמצמת משמעותית את הסיכוי להדבק במחלה. כחלק מאמצעי הזהירות יתקיים ניקיון יסודי וחיטוי של הגן כולל משטחים, צעצועים וכדומה. כמו כן יתבצע תדרוך לצוות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מנהלת מחוז צפון המשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, מיודעת ועומדת בקשר רציף עם מחלקת החינוך. כמו כן מנהלי המסגרות החינוכיות בכפר ורדים התבקשו לדווח למשרד הבריאות על כל מקרה של היעדרות תלמיד בשל תסמיני המחלה.


0 תגובות

  1. המועצה שומרת סוד הגב

    שמעתי

    בעתונות מפרסמים וסיון שותק. אבל שולח צילומים כם מפגשים עם הצבא צילומים מגוונים אבל לידע את הציבור חלילה וחס. דממה . תקראו מה כתבה אילנה. האחות

  2. מודאג הגב

    אירית תפנימי

    אירית הגיע הזמן להבין שסיון לא מ.עניין בקורה לתושבים. זה הזמן להחליפו

  3. שרון הגב

    הכול בשושו

    התושבים לא קיימים
    חבל שבוחבוט לא אמר לו לעדכן את הציבור.
    מעניין הוא עדין מטייל בחול עח המתנ”ס

  4. מנהלת החנוך גב עמר(המנכלית החדשה)לא חייבת כלום לאילנה רוזנר הגב

    מנהלת החנוך גב עמר(המנכלית החדשה)לא חייבת כלום לאילנה רוזנר
    תסמכו על סיווןהוא יודע את מי לקחת כמנכלית המועצה

  5. ליאור הגב

    מה אילנה כתבה?
    מה היא כתבה?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן