גאווה חינוכית


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מירי אליהו

מעלות-תרשיחא: 72.3% זכאות לבגרות, 95.3% גיוס, ו-0.4% נשירה.

כפרניק 6289 image bagrut 500x500px2 גאווה חינוכית

מעלות-תרשיחא: 72.3% זכאות לבגרות, 95.3% גיוס, 0.4% נשירה

 

בעיריית מעלות תרשיחא מרוצים מאד מהתמונה החינוכית שפרסם משרד החינוך, המציגה, בין היתר, תוצאות בגרות 72.3% (מקרב הלומדים בעיר) ומהעובדה שהיקף הזכאים לבגרות איכותית ב-4 ו-5 יחידות במתמטיקה ואנגלית גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. כמו כן, ישנם נתונים ערכיים וחברתיים אשר גבוהים מהממוצע הארצי. שלמה בוחבוט: "גאה בתלמידים ובצוותי החינוך".

 

להלן מספר נתונים מרכזיים:

 

הצלחה גדולה במבחני הבגרות

72.3% זכאים לבגרות מכלל הלומדים בתחומי העיר, כולל החינוך המיוחד.

מעל הממוצע הארצי באופן משמעותי בבגרות איכותית

30.3% זכאים לבגרות 4 יח״ל באנגלית. הממוצע הארצי: 22.7%.

31.3% זכאים לבגרות 5 יח״ל באנגלית. הממוצע הארצי: 33.1%.

27.7% זכאים לבגרות 4 יח״ל במתמטיקה. הממוצע הארצי: 17.5%.

12.3% זכאים לבגרות 5 יח״ל במתמטיקה. הממוצע הארצי: 11.4%.

 

נתון נוסף משמעותי, אחוז נשירה: 0.4% בקרב הלומדים ברשות, לעומת 1.5% ממוצע ארצי.

 

הישגים בערכים ובאקלים החינוכי

95.3% גיוס לשירות צבאי. הממוצע הארצי: 63.1%.

מקום 3 בארץ בגיוס לקרבי.

7% מעורבות באירועי אלימות. הממוצע הארצי: 8%.

 

בבית הספר מעודדים לגלות מנהיגות 71%. הממוצע הארצי: 66%.

עידוד למעורבות אזרחית וחברתית 58%. הממוצע הארצי: 56%.

בבית הספר מעודדים להיות פעילים בתנועות נוער 50%. הממוצע הארצי: 46%.

 

יחסים מצוינים בין מורים לתלמידים

למורים חשוב איך התלמיד מרגיש 41%. הממוצע הארצי: 37%.

למורים אכפת מהתלמיד מעבר ללימודים 42%. הממוצע הארצי: 38%.

 

הצטיינות בפיתוח צוותי המורים

ניהול פיתוח הצוות החינוכי 49%. הממוצע הארצי: 38%.

הוצבו יעדי שיפור אישיים לשיפור תהליך ההוראה (למורים) 50%. הממוצע הארצי: 36%.

נערכה תצפית על השיעור לצורך שיפור ההוראה 53%. הממוצע הארצי: 38%.

 

 

כפרניק 6289 image bagrut 500x500px2_0 גאווה חינוכית

 

 

אורנה טל, ראש מינהל חינוך: "התמונה החינוכית העירונית מספרת את סיפור החינוך האיכותי בעיר, שנמצא בראש סדר העדיפות ובליבו של ראש העיר. העשייה שלנו מתבססת על שותפות מעצימה, עם טובי אנשי החינוך, ביחד עם ההורים. הישגי החינוך, כפי שמתוארים על ידי משרד החינוך, מוכיחים שערכים, תרומה לחברה ואנושיות, משתלבים עם הישגים לימודיים. מערכת החינוך בעיר אינה נחה על 'זרי הדפנה' וממשיכה להציב אתגרים מותאמים למאה ה-21 במטרה לשפר, לשנות ולהיות מובילה בחדשנות ברמה הארצית".

 

שלמה בוחבוט, ראש העיר: "החינוך הוא הקטר של העיר שלנו. אני מאמין שהעיר שלנו נחשבת כיום למובילה ואיכותית בזכות איכות האנשים שבה והישגי מערכת החינוך. ההישגים הללו, שאינם חד פעמיים, אלא מלווים אותנו שנים רבות, הם תוצאה של השקעה תקציבית אדירה. הנתח העיקרי של תקציב העירייה מופנה לחינוך וכן השקעה ושיתוף פעולה מצוין עם משרד החינוך, בעיקר בקשר מקצועי הדוק מאד עם ד"ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז, ועם רשתות הלימוד אורט והאולפנה שמשקיעות ומעורבות מאד. אחת הסיבות המשמעותיות לעלייה הניכרת והקבועה בהישגים, היא שיתוף הפעולה הפתוח שיש לנו עם ההורים והמעורבות המאד חשובה שלהם. אין ספק שההישגים והפרסים שהתלמידות והתלמידים שלנו משיגים כל שנה ותמונת המצב החינוכית הזו, מסיבים לנו גאווה רבה בהם".

**

ידיעה קודמת: מצטיינים בחינוך: מעלות, מעיליא,ירכא, בין ג'אן, נהריה וכרמיאל.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן