בשורות טובות על הטבות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

הצעת החוק של משה גפני להמשך הטבות המס עברה בכנסת בקריאה טרומית.

כפרניק hok בשורות טובות על הטבות

עדכון 28/6: הצעת החוק עברה בקריאה טרומית!

 

כלכליסט: ועדת השרים לחקיקה דנה בהצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, למתן הטבת מס בשיעור של 11% מההכנסות לתושבי כפר ורדים עד לתקרה שנתית של 160 אלף שקל.

 

רשות המיסים מתנגדת: אבדן הכנסה של 50 מיליון ₪.

 

סיון יחיאלי: מסונכרן עם משה וגפני ומשה כחלון.

 

**

 

עמרי מילמן חושף הבוקר (26/6/17) ב"כלכליסט" כי ועדת השרים לחקיקה דנה אתמול בהצעתו של משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, לעגן בחוק את הטבות המס לכפר ורדים (הנמצאות כרגע ב"הוראת שעה" עד תום 2017) להטבות מס של 11% עד לתקרה שנתית של 160 אלף ₪.

אופי הידיעה ב"כלכליסט" איננו "מטיב" עם כפר ורדים תוך הדגשה גרפית בולטת מדוע כפר ורדים איננו זכאי להטבות (מרחק מהגבול, מדד פריפריאליות וסוציו אקונומי גבוה).

עוד כותב מילמן, כי רשות המסים מתנגדת לחקיקה שמקטינה את הכנסות המדינה ממסים ב-50 מיליון שקל, ומתן ההטבה לכפר ורדים איננה מעודדת אוכלוסיות חזקות להגר לפריפריה.

גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, התנגד להצעת החוק; וסוכם עם שרת המשפטים, איילת שקד, כי לאחר אישור ההצעה בקריאה טרומית בכנסת, היא תחזור לדיון נוסף בוועדת השרים.

עוד נכתב, כי נציגו של כחלון הודיע כי משרד האוצר יתמוך בהארכה של שנה.

 

כפרניק gaf-001 בשורות טובות על הטבות

 

 

סיון יחיאלי, ראש מועצת כפר ורדים: אנחנו עובדים על המתווה הזה כבר הרבה חודשים. אתמול עבר בוועדת שרים לענייני חקיקה, ביום רביעי עולה לקריאה טרומית.

ניסינו להשאיר את זה מתחת לרדאר כל הזמן, אבל סדר היום של וועדת השרים לענייני חקיקה גלוי. השינויי כולל גם תיקון שישפיע לטובה על תושבים חדשים ויאפשר להם לקבל הטבה בעבור חלקיות שנה. נכון לרגע זה יש לנו רוב בוועדת כספים. בדיון אתמול היתה התנגדות של אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי של הממשלה. אני מסונכרן עם שר האוצר וגפני במהלך ונקווה שלא יצליחו לשים לנו רגליים.

 

עדכון 28/6: הצעת החוק עברה בקריאה טרומית!

 

**

להלן הצעת החוק שעברה בקריאה טרומית.

 

יוזמים:      חברי הכנסת  משה גפני

                                                איל בן ראובן

                                                אורי מקלב

                                                מיקי רוזנטל

                                                זהבה גלאון

                                                יצחק וקנין

                                                עודד פורר

                                                מיקי לוי

                                                איתן ברושי

______________________________________________                                                                                        

הצעת חוק הטבות במס וייעוץ במס (תיקוני חקיקה) (תיקון – הארכת הוראות מעבר), התשע"ז–2017

תיקון סעיף 3     1.         בחוק הטבות במס וייעוץ במס (תיקוני חקיקה), התשע"ו–2015 , בסעיף 3 –

                        (1)        בסעיף קטן (ב) –

                                    (א)        במקום "בשנות המס 2016 ו-2017" יבוא "בשנות המס 2016, 2017 ו-2018" ובמקום "שנת המס 2016 או שנת המס 2017" יבוא "שנת המס 2016, שנת המס 2017 או שנת המס 2018".

                                    (ב)        המילים "ולא יחולו לעניין זה הוראות סעיף 11(ב)(4) לפקודה" –  יימחקו.

                        (2)        בסעיף קטן (ג) – במקום "בשנות המס 2016 ו-2017" יבוא "בשנות המס 2016, 2017 ו-2018"

                        (3)        בסעיף קטן (ד) –

                                    (א)        במקום "בשנות המס 2016 ו-2017" יבוא "בשנות המס 2016, 2017 ו-2018" ובמקום "שנת המס 2016 או שנת המס 2017" יבוא "שנת המס 2016, שנת המס 2017 או שנת המס 2018".

                                    (ב)        המילים "ולא יחולו לעניין זה הוראות סעיף 11(ב)(4) לפקודה" –  יימחקו.

תיקון פקודת מס הכנסה  2.         בשנות המס 2017 ו-2018 יקראו את סעיף 11(3א)(ב), לפקודת מס הכנסה , כך שבמקום "6000 שקלים חדשים" יבוא "24,000 שקלים חדשים בשנות המס 2017 ו-2018".

דברי הסבר

מטרת חוק הטבות במס וייעוץ במס (תיקוני חקיקה), התשע"ו–2015, היא לסייע לישובים הנמצאים בפריפריה הדמוגרפית, החברתית והכלכלית על מנת לשמר את ההתיישבות במקומות אלה.

החוק קובע שלושה מסלולים למתן הטבות במס, בהתאם לקריטריונים של מדד ביטחוני, מדד חברתי-כלכלי ומדד פריפריאלי. החוק קובע שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם מדד חברתי-כלכלי ומדד פריפריאלי לפי יישובים שבתוך מועצה אזורית מעודכנים עד ליום 1 בינואר 2017.

כיוון שלעתים במועצה אזורית אחת ישנם יישובים מרוחקים יותר לעומת אחרים ועל מנת שלא תהיה פגיעה בהם עד לפרסום המדד הפריפריאלי המעודכן, החוק קובע הוראת שעה לשנים 2016 ו-2017, לפיה תושב של ישוב במועצה אזורית שלפחות מחצית מיישוביה הם יישוב מוטב, יהיה זכאי בשנות המס הללו לאותו זיכוי ממס בשיעור ובתקרה כמו היישוב המוטב.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה מדד חברתי-כלכלי מעודכן ביום 26 בדצמבר 2016, אך טרם פרסמה מדד פריפריאלי מעודכן. כתוצאה מכך, נוצר מצב בו יישובים מקבלים הטבת מס שאינה מדויקת ביחס למיקומם ועמידתם בקריטריונים. מכיוון שפרסום המדד הפריפריאלי צפוי להתפרסם רק לקראת שנת 2018, מוצע בהצעת חוק זו להאריך את הוראת השעה בשנה נוספת לשנת 2018.

לגבי הוראת השעה ביחס לתושבי יישוב שאינו יישוב מוטב לפי התיקון החדש, אשר פורשה על ידי רשות המסים כאילו תושב נדרש להתגורר במשך שנה קודם לקבלת ההטבה. זאת, בניגוד לכוונה המקורית שהוראת השעה האמורה תחול גם על תושבים חדשים. לפיכך, מוצע להבהיר גם את הוראת השעה הזו ולהאריכה בשנה נוספת.

 

 

 

כמו כן, מוצע לקבוע בהוראת שעה את הגדלת תקרת ההכנסה מ-6,000 ₪ ל-24,000 ₪ לתושבי ישובים מוטבים צמודי גבול עימות בצפון לשנים 2017 ו-2018; ההנחה הייתה שהמדד הפריפריאלי ידייק את שיעורי ההטבה שהם יקבלו, אך בינתיים הוא טרם נקבע וכתוצאה מכך יישובים אלה נפגעים בשל הפער בשיעור ההטבה לעומת המצב שקדם לתיקון החוק.

ההנחה היא שלאחר פרסום המדד הפריפריאלי עניין זה יוסדר, אך גם כאן מוצע לקבוע עד אז הוראת שעה נוספת.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן