בריאות במועדון הזהב


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עליזה כ”ץ

"שבוע בריאות ומודעות לגוף ולנפש" במועדון הזהב ע"ש תמר זגר עבר בהצלחה ועם קהל רב.

כפרניק sb4 בריאות במועדון הזהב

"שבוע בריאות ומודעות לגוף ולנפש" במועדון הזהב ע"ש תמר זגר עבר בהצלחה ובנוכחות קהל שהתעניין, הסתקרן, התרגש ונשאר עם טעם של עוד.

השבוע נפתח בהקרנת סרט תיעודי "פנטסטאיש" בהשתתפות היוצרת עופרה שראל-קורן. סרט שהותיר רושם עז ושנוי במחלוקת על הצופים. סרט מרגש שובר סטריאוטיפים הקורא תיגר על הדרך שבה אנו תופסים את הזיקנה ואת השונה והמיוחד שאינו מתנהל על פי הנורמות החברתיות המקובלות.

 

 

כפרניק sb7 בריאות במועדון הזהב

 

 

למחרת בבוקר שמענו הרצאה חשובה מפי ד"ר נועה וייס, כירופרקטית בעלת מכון SMARTFIT בתפן, על קידום מודעות וטיפול מונע בבעיות יציבה ושמירה על מסת שריר ועצם טובה.

בערב נפגשנו עם ליאור סולומוביץ, לקוי ראייה ושמיעה, ספורטאי פראלימפי חובב אתגרים, בעל תארים אקדמאים בהצטיינות בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ומאוניברסיטת תל אביב –  ושמענו מפיו הרצאה מעוררת השראה על שאיפות וחלומות, פריצת גבולות, התגברות על מכשולי החיים והפיכת לקויות ליתרונות בעזרת חיוך רחב וכח רצון העולה על כל דמיון.

ביום השלישי, פעמיים כי טוב, התרשמנו עמוקות מד"ר רוברט קסטנבנד, מומחה בתחום הרפואה המשפחתית שהיה קשוב לשאלות של המשתתפים על מחלות, תרופות ומכאובים שונים ונתן לנו להבין שהבריאות בידיים שלנו. הוא הדהים אותנו בפתיחות ובתובנות האישיות שלו על החיים והדגיש שחשוב שנבין את מהות הטיפול המוצע ע"י הרופא, נשאל שאלות, נקשיב לגופנו ובהתאם לכך נטפל בבריאותנו.

אופטימיות והומור ליוו את ההרצאה בערב שניתנה ע"י ד"ר שי ויסברג, ד"ר לספרות ופילוסופיה על אופטימיות והומור כמנוף לחיים, לבריאות ולאריכות ימים.

ביום הרביעי, במסגרת "קפה בוקר", הגיעו אנשים מבוגרים וגם ילדים בוגרים להורים זקנים שהתעניינו ב"חוק הסיעוד" אשר הוסבר ע"י עו"ס מיכל ברק, עובדת סוציאלית בכירה במחלקה לשירותים חברתיים בכפר ורדים. מיכל נתנה הדגשים ועדכונים  לחוק המסועף הזה והזמינה את כל מי שמתעניין להתקשר אליה למחלקה לקבלת מידע.

ביום החמישי למדנו מפי סמדר לרר על הקשר שבין הגוף לנפש ואיך להימנע ממחלות באמצעות 7 מרכזי אנרגיה בגוף המיוצגים ע"י 7 צבעי הקשת.

השבוע הסתיים בהרצאה של זוהיר פראג', מנהל בית מרקחת (30 שנה ) בבית חולים צפת על שימוש מושכל בתרופות וענה לשאלות בחביבות ובמקצועיות.

 

 

לסיכום: לאור ההצלחה וההתעניינות של המשתתפים, תיבדק אפשרות לשבוע נוסף במהלך השנה של "בריאות ומודעות לגוף ולנפש". אתם מוזמנים להציע הצעות ולהמליץ על מרצים ומפעילים שונים בתחום ובעיקר לזכור ש: נפש בריאה בגוף בריא וגוף בריא בנפש בריאה או כפי שהרמב"ם אמר שהמילה "בריאות" היא ראשי תיבות של המילים: "בולם רוגזו, יפחית אוכלו ויגביר תנועתו "

שתהיה לכולנו שנה טובה, שנת שפע, בריאות והצלחה !


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן