ביקור בגבעת היהודים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

ראש המועצה סיון יחיאלי וחברת המועצה דבירה גזית בביקור גומלין בכפר היהודים בספרד

כפרניק khh2 ביקור בגבעת היהודים

ראש המועצה סיון יחיאלי וחברת המועצה דבירה גזית בביקור גומלין מוצלח בכפר היהודים בספרד

 

ביקורו של ראש המועצה סיון יחיאלי וחברת המועצה דבירה גזית, השוהים בימים אלה בספרד לרגל כריתת ברית ערים תאומות עם כפר היהודים – זכה להדים תקשורתיים רבים. זהו ביקור גומלין של ראש המועצה בספרד, לאחר שביוזמת משרד החוץ והמרכז לשלטון המקומי התקיים ביקור של מועצת כפר היהודים בכפר ורדים ביוני 2016.

 

 

כפרניק khh1 ביקור בגבעת היהודים

 

 

יחיאלי וגזית נפגשו עם שגריר ישראל בספרד, ראש הכפר לורנזו רודריגז, מנכ"ל ארגון ספרד ישראל מיגל דה-לוקאס, יו"ר הפרלמנט של קסטיליה ליאון, נציגי משרד החוץ ונציגי ממשל מקומי.

הכפר הספרדי הקטן עלה לכותרות בתקשורת הבינלאומית כאשר תושבי הכפר שינו את שמם מ-"הרוג את היהודים" לשם החדש "גבעת היהודים". באוקטובר 2015 ציין שגריר ישראל בספרד את הטקס הרשמי לשינוי שמו של הכפר העתיק, בעקבות הצבעתם של התושבים המקומיים לאחר בקשת ראש הכפר לשנות את השם הפוגעני ולכבד את שורשיו היהודיים הקדומים של הכפר המגיעים שנים רבות בטרם תקופת גירוש ספרד. במהלך הביקור הוצגו תכניות להקמת מרכז למורשת הכפר וחפירות ארכיאולוגיות של התל הסמוך בו קמה התיישבות היהודים לראשונה.

סיון יחיאלי ראש המועצה המקומית כפר ורדים: "פגשנו ספרדים אוהבי ישראל שמושיטים יד ומחפשים את עברה היהודי של ספרד. אנו רואים זכות וחובה לתמוך בפרויקט שלהם בהובלה של לורנזו רודריגז – ראש הכפר, ושותפיו הרבים מהממשלה הספרדית. כל מי שמבקש לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי יפגוש את  ידו מושטת לשלום ויזכה למלא התמיכה שלנו. אני רוצה להודות לראש הכפר, למשרד החוץ בספרד, לארגון ישראל-ספרד ולשגרירות ישראל על הביקור החשוב."


0 תגובות

  1. תושבת ותיקה הגב

    כמה תושבים יש בגבעת היהודים????
    לפי הדיווח אפשר לחשוב שגרים שם לפחות 4000 תושבים. לפי ויקיפדיה 80 תושבים . רבע רחוב בכפר ורדים. נראה לי שסיון ודבירה היו צריכים לנסוע לספרד על חשבונם ולא על חשבוני…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן