בין השמשות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אסתי דוד

המניין המשפחתי המסורתי בטקס מעבר מזיכרון לתקומה בהנחיית הרבה נטלי לסטרג'ר.

כפרניק yo2 בין השמשות

המניין המשפחתי המסורתי ערך טקס מעבר מזיכרון לתקומה.

 

"בין השמשות" הוא שמו של טקס מעבר של התנועה המסורתית. חגגנוהו זו הפעם הראשונה בקהילת המניין המשפחתי המסורתי בכפר, בתפר שבין יום הזיכרון ליום העצמאות.

 

 

כפרניק yo2_0 בין השמשות

 

 

תודה חמה לרבת הקהילה שלנו נטלי לסטרג׳ר על הארוע המרגש והמנחם, שהובילה. כעין טקס של ״לקום מהשבעה״ ציונו של סיום האבל…. ומעבר להמשך החיים. בית הכנסת שהאווירה בו ישראלית בכל ימות השנה קושט בדגלי הלאום, כולל הפרוכת שבארון הקודש. ששה נרות זיכרון הוצבו על שש פינות המגן דוד שעל הדגל, שנפרש על שולחן אחד ומנורת שבעה הנרות כסמל המדינה על שולחן אחר.

חלקו הראשון של הטקס בזיכרון; ואילו השני בתקומה. ובין האחד לשני, הורם הדגל למעלה התורן, מהמקום אליו הורד בערב יום הזיכרון.

טקס שקט, מלא תוכן של מסורת יהודית ומסורת הנבנית בימים אלה. תפילת ערבית ליום העצמאות, "קדיש״ לזכר הנופלים ואזכור שמותיהם של חללים מקרובי וחברי המשתתפים, בשילוב של קטעי שירה שקטים של משוררים ומלחינים ישראליים.

בסיומם של אלה נערך הקידוש המסורתי על היין ועל מיני מזונות בטרם יצאו כולם לחגיגות ציבוריות ואחרות שנערכו בכפר.

כך עבר עלינו הרגע הקשה הזה, שהולך ונהיה קשה לנו משנה לשנה. ואני מזמינה את כל המעוניינים לחוות את פסק הזמן הקטנטון הזה בין לבין להצטרף לקהילתנו בשנה הבאה, בסופו של יום הזיכרון בשנת תשע״ח, שנת השבעים למדינת ישראל.

חשוב לנו, חשוב במיוחד למשפחות השכולות ולאלה שאינם יכולים להשתתף בטקס הממלכתי בהר הרצל, שם ממלא טקס ומצעד דגלני צה"ל את תפקיד המפריד בין אבל לשמחה.

*

צילום:  עופר ריבק


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן