איזו פעילות!!!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
ועד המועדון

חוגים במועדון הזהב 2016-2017 תשע"ז: שפות, תנועה, יוגה, תיאטרון, אמנות, מוזיקה, חברה ועוד.

כפרניק mz7 איזו פעילות!!!

חוגים במועדון הזהב ע"ש תמר זגר 2016-2017 תשע"ז: שפות, תנועה, תיאטרון, אמנות, מוזיקה, חברה ועוד.

 

הסתיימה לה כמעט עוד שנה של חוגים איכותיים ומגוונים במועדון הזהב וזה הזמן לסכם ולספר מה שהיה לנו. תודה רבה לכל מפעילי החוגים ותודה מיוחדת וענקית לכל מי שהפעיל חוג בהתנדבות.

יישר כוח ולהתראות בעוד שנה של עשייה !

 

פעילות גופנית

חוגי ההתעמלות של יפה כ"ץ ( מתנדבת ) ואורה בית הלחמי (מתנדבת ) פועלים בהתנדבות כבר שנים רבות.

אימון ותרגול של הגפיים. חיזוק שרירים, ההתעמלות נעשית על מזרונים עם או בלי אביזרי עזר. שילוב פעילות חימום בהתחלה, מתיחות והרפיה בסוף השיעור.

במהלך השנים נוספו חוגים נוספים של פעילות גופנית:

 

פילאטיס עם שרון דשא, פיזיותרפיסטית במכבי שירותי בריאות ומדריכה מוסמכת לפילאטיס. תרגול על מזרן, חיזוק מפרקים למניעת בריחת סידן, רצפת אגן, חיזוק בטן-גב, תרגול עם גומיה.

 

צ'י קונג עם הילדה מירום. צ'י גונג הוא תרגול גוף-נפש שמטפח בריאות דרך שימוש בתנועת הגוף כאובייקט של מדיטציה. בעזרת הנשימה והתנועות עוזרים לזרימת הצ'י שלנו. בתרגול המשתתפים למדו לחוש ולהניע את האנרגיה הפנימית בגוף.

פטאנק באחריותו של איתן לשד ( מתנדב ). המשחק הוא משחק תחרותי עם כדור ברזל המפתח ריכוז ושליטה מוטורית. המשחק מתנהל בזוגות או בשלשות, גברים ונשים, באווירה נעימה וחברתית. האנשים משחקים במגרש הפטאנק מול המארג.

יוגה עם דלית גור הוא אחד החוגים הוותיקים במועדון. תרגול יוגה מחזק, מחטב ומגמיש את כל שרירי ומפרקי הגוף, משפר את היציבה והבריאות ומביא לשקט ושלווה.

תנועה ומחול עם אלקי כסיף לכל מי שרוצה לרקוד ולא העז. חווית מחול שמחה ומשחררת למבוגרים המאמינים שגם להם מגיעה חווית מחול איכותית ונעימה. המפגשים בנויים על אימפרוביזציה ושמים דגש על מציאת התנועה האישית והאותנטית ללא שיפוט וללא קשר לרמתו הפיזית ולניסיונו במחול.

 

קונטקט אימפרוביזציה. בחודש יוני ניפתח חוג חדש עם מיכל ליף. הקונטקט הינו ריקוד הכולל מגע והקשבה בין הרוקדים. האימפרוביזציה הינה אמנות אלתור אשר מולידה תנועה אותנטית ומותאמת אישית לכל אדם באשר הוא. בשיעורים רוכשים כלים חדשים, ומשכללים דברים קיימים. מפתחים פתיחות ואמון ובהחלט מקום לביטוי עצמי. ריקוד קונטקט אימפרוביזציה מתאים לכולם, אין צורך בכושר או כישרון מיוחד ואין צורך בניסיון קודם.

 

קורסי שפות

במועדון הזהב למדו שפות ב-3 רמות: מתחילים,ממשיכים, מתקדמים. מורים מנוסים עם ותק בתחום הוראת השפות. המורה פלורנס מלמדת צרפתית. המורה רחל אגררי מלמדת אנגלית, ספרדית ואיטלקית. המורה דורינה סוצ'י מלמדת אנגלית. המורה רגינה גולדפארב עם בן זוגה יונה סיטרמן מלמדים בהתנדבות יידיש דרך שיחות על עניני דיומא. המורה רוז'ה תבור מלמד ערבית. ממש בית ספר לשפות ! המורים מקנים 4 מיומנויות: הבנה, כתיבה, קריאה ודיבור עם דגש על שפה מדוברת. בשיעורים משלבים שיטות הוראה מתקדמות. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות ובאווירה נעימה.

בתחילת השנה, בעקבות בקשה של התלמידים, נפתחו חוגי שפות נוספים למתחילים.

 

חוגי אומנות

 חוג דרמה חידש את פעילותו עם פאניה גרינשפון, בימאית, מורה לתיאטרון ובוגרת סטודיו ניסן נתיב. יחד עם זיו אושר הם מביאים לחוג חוויה מיוחדת של שפת התיאטרון הקסומה.

 

ציור נאיבי עם רונית הוד. בשיעורים נלמדו טכניקות שונות בציור ושימוש נכון במכחולים השונים. המשתתפים יוצרים רקעים מגוונים בעזרת חומרים שונים שלתוכם נולד הציור. כל אחד מהמשתתפים מפתח בעקביות את סגנונו הייחודי ומשלב את רעיונותיו. חברי החוג הציגו במהלך השנה תערוכה מרגשת במועדון בנושא הציור הנאיבי שגרף הרבה מחמאות.

חוג תכשיטנות השנה נפתח חוג חדש עם ענת סלעי – אומנית ותכשיטנית, החוג הקנה לימוד בסיסי ומתקדם של עקרונות התכשיטנות וכלל טכניקות שונות של יצירת תליונים, שרשראות, עגילים, צמידים וטבעות, תוך כדי היכרות עם כלי עבודה ייחודיים, והקנה כלים לפיתוח סגנון אישי. החומרים כללו חרוזים מגוונים ואבני חן, חוטים רכים וחוטי מתכת, שרשראות וחלקי חיבור.

הרוקמות ב"חוט זהב" באחריות של פרידה גרנות ( מתנדבת ). מועדון למלאכות יד, אחד הוותיקים במועדון הכולל: ריקמה, סריגה, קרושה, ו…חברותא. עבודותיה של לידיה ליטמן חברת החוג הוצגו בקופת חולים כללית במרכז המסחרי בכפר.

 

 

כפרניק mz7_0 איזו פעילות!!!

 

 

מוזיקה

 

מקהלת המועדון "צליל בכפר" ממשיכה לשיר כבר 9 שנים. המקהלה מורכבת מאנשים אוהבי שירה. הרפרטואר עשיר החל מקטעים קלסיים, תקופת הרנסנס, שירי עמים, שירי חג, שירים ישראלים עכשוויים לצד קלסיקה ישראלית של מיטב המלחינים.

זולי פרנק, מנצח חדש מחליף את ז'ניה חמזאני שנפרדה מאיתנו אחרי 9 שנים. נאחל לה הצלחה בהמשך דרכה. לזולי פרנק ניסיון עשיר בהקמת מקהלות וניצוח על מקהלות מבוגרים וילדים. עוסק בהלחנה ושירה, עזר בניצוח על מקהלת "אנסמבל מורן" בניהולה של נעמי פארן, ניצח על מקהלת "קולגיום" ועל סדנאות למוסיקה באקדמיה למוסיקה בת"א. מזה כארבע שנים מנצח על מקהלת נועם. נאחל למקהלה ולמנצח המשך הצלחה ואריכות ימים.

"אקורד בכפר" – אנסמבל אקורדיונים בכפר ורדים מרחיב את השורות. התזמורת מורכבת מ-7 נגני אקורדיון ונגנית על חליל צד. לקראת השנה החדשה, האנסמבל מעוניין להרחיב את כלי הנגינה ולצרף לשורותיו נגני קלרניט, חלילני צד, מתופף, נגני גיטרה, פסנתר וסקסופון וכמובן אקורדיוניסטים.

מנדל ברק – מנצח חדש של "אקורד בכפר". מנצח עם וותק מעל 35 שנה. מנצח על תזמורות נוער ובוגרים כולל big band בצפון. מנדל ברק מחליף את אדי גומון שניצח על הקבוצה כ-5 שנים, נתן לקבוצה בסיס מצוין, בנה רפרטואר מגוון ומעניין. נאחל לאדי הצלחה בהמשך דרכו.

חוג האזנה למוזיקה מתקיים במועדון 30 שנה. ועד "האזנה למוזיקה" – שולמית זיו ואיתמר דוד ( מתנדבים ) מביאים כל שנה תוכנית מגוונת ואיכותית של האזנה והדרכה עם טובי המרצים והמוזיקולוגים בארץ. נפגשים אחת לשבועיים ושלוש פעמים בשנה יש סופי שבוע עם מיטב המוזיקולוגים בארץ.

 

אומנות ומדע

השנה נפתחה סדרה של 15 הרצאות בנושא "אמנות ומדע" בהדרכת של נילי נבו ( מתנדבת ). על אסוציאציות מדעיות ותרבותיות בעקבות יצירותיו של האמן מאוריץ קורנליס אשאר שהובילו את המשתתפים למסע תרבותי אסוציאטיבי מרתק. נילי נבו חרגה מהנושאים שהרצתה בעבר: מבוא לביולוגיה. התא, השלד ושילבה השנה בין אומנות למדע. המפגשים היו מרתקים ועסקו בתעתועי ראיה באמנות.

כתיבה יצירתית כרמלה ברטה ( מתנדבת ) השקיעה הרבה מחשבה ועבודה והנחתה לראשונה במועדון כתיבה יצירתית. במפגשים ניתנה הזדמנות למשתתפים לעצור לרגע, לפתוח את החושים, הלב והזיכרון, להקשיב, לתהות ולכתוב. לעצב את הזיכרון במילים באמצעות: תמונות וציורים. צלילים וחפצים.

 

 

מפגשים ומשחקים חברתיים

 

ברידג' חוג שמתקיים למעלה מ-20 שנה בהדרכה של שבע כוכבי וסידני סמואלס. ( מתנדבים ). ההדרכה היא מקצועית ואישית.הציוד מוקפד.

מועדון ברידג' פועל אחת לשבוע, ושייך להתאחדות מועדון הברידג' בארץ. כל מפגש נפתח עם ניתוח מהלכים מעניינים ומאתגרים. המשחקים הם תחרותיים.

משחקי קלפים באחריות סטפי ליבוביץ ( מתנדבת ) שמובילה את החוג יותר מעשור. זו קבוצה שמגיעה למועדון בהסעה של מתנדבים. נפגשת 3 פעמים בשבוע בבוקר למשחק קלפים ובין לבין משוחחים על עינייני דיומא, פוליטיקה וחוויות אישיות.

"קפה בוקר" – מפגש חברתי ותרבותי באווירה מזמינה ומכובדת לאוכלוסיה מבוגרת בעלת צרכים מיוחדים. המפגש מתקיים בימי ראשון בבית הכנסת של המנין המשפחתי ובימי רביעי במועדון הזהב ע"ש תמר זגר. "קפה בוקר" מנוהל על ידי צוות מסור ורגיש: רחל ברניס, ענת ון טרינן, מיכל ויינטראוב, אסתי פלסיוס (מתנדבת )ומתנדבים המסיעים את המשתתפים. התכנית כוללת: תנועה מותאמת למשתתפים, מפגשים עם ילדי בית ספר "קשת", מסיבות חג, סרטים, הרצאות, מופעים מוזיקליים. כיבוד ושיחה חופשית.

שיהיה לכולנו קיץ נעים והמשך שנה מוצלחת !

 

ועד מועדון הזהב

מרגיט שפטלוביץ, רחל אגררי, נורית גלעד, עליזה כ"ץ, טובה פריאל-שטרן


0 תגובות

  1. שירה הגב

    מה גם גניה קוזק ואדי גומון התחלפו? מה קרה?
    איך קרה?

  2. טובה פריאל-שטרן הגב

    חילופי גברי במקהלה ובתזמורת האקורדיונים

    אשמח לענות לך באופן פרטי ולא בפורום זה מפאת כבודם של ז'ניה חמזאני ואדי גומון.

     

  3. אוה הגב

    שאפו

    שאפו זאפו שאפו

  4. עליזה כ"ץ הגב

    חוגים- סיכום שנה.
    מיותר להסביר- אם זה מה שמטריד את הגברת וזה מה שמסקרן אותה. היה אפשר קצת לפרגן, לא?

  5. קר הגב

    לשירה

    שני המוזיקים המנצח והפסנתרנית……..

  6. זאב הגב

    שאפוווו

    כבוד לכל העוסקים במלאכה

    אופק כתבו שהם מטפלים בהגדלת המבנה

    מה קורה מצפים לעידכון

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן