אבן פינה לשלב ג’


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

טקס חגיגי בהשתתפות כחלון, יחיאלי, בוחבוט, שאשא-ביטון וורטהיימר. ברקע: הטבות המס ועיכובים בתכנית הצפון.

כפרניק ep1_3 אבן פינה לשלב ג'

טקס חגיגי בשרב כבד בהשתתפות שר האוצר כחלון, ראש מ.מ. כפר ורדים סיון יחיאלי, ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט, ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון וסטף ורטהיימר.

 

בתכנית: 2,100 יחידות דיור, חלקן בבניה רוויה, הגדלת כפר ורדים ל-14,000 תושבים  ואזור תעסוקה משותף עם מעלות תרשיחא.

 

ברקע: ביטול הטבות המס, ועיכובים בתכנית לפיתוח הצפון.

 

**

למרות האווירה החגיגית בטקס הנחת אבן הפינה לשלב ג' בכפר ורדים, צי הכלים הכבדים שהחלו בעבודות התשתית, הנאומים המפרגנים, נגינת תזמורת הנוער כפר ורדים והקרטיבים שחולקו בסיום לצנן את החום הכבד – אי אפשר היה להתעלם מכך שה"עז" (או אולי "הפיל") עדיין בחדר: ספק אם תושבי כפר ורדים יקבלו בעתיד הטבות מס, ו"התכנית לפיתוח הצפון" מקרטעת משהו.

 

נתחיל מהבשורות הטובות:

שלב ג' של כפר ורדים יצא לדרך. התכנית מחולקת בין בתים צמודי קרקע בבנייה עצמית ובגדלי מגרש משתנים ושצ״פים. חלקה הארי מיועד לשיווק עבור יזמים לצמודי קרקע ולבנייה רוויה – סה"כ כ-2,100 יחידות דיור והכפלת כמות התושבים בכפר ורדים ל-14,000. בנוסף, יוקם בשלב ג' אזור תעסוקה משותף לכפר ורדים ולמעלות תרשיחא על פני כ-460 דונם עם 200 אלף מ"ר בנוי לתעסוקה, תעשיה ומסחר.

שר האוצר ויו"ר כולנו, ח"כ משה כחלון, אמר בטקס כי מחויב לפתח את הפריפריה, מבלי להתחשב בערך הקרקע ומבלי לתת לקשיים לעמוד בדרכו.

לדבריו, בעיית הדיור הייתה קיימת זמן רב טרם כניסתו לתפקיד, אולם לקח על עצמו לטפל בכך. כחלון ציין כי את הקמת שכונת יובלים בקריית שמונה, ואת תנופת הבניה בעכו, בקריות, בצפת ובמעלות. הוא הדגיש כי הבניה המאסיבית תיקח בחשבון גם את ערכי הטבע והנוף הגליליים.

 

ראש המועצה המקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי, שיבח את תרומתו של כחלון לפריפריה ואמר כי חוזקו של אזור נמדד גם ביכולת להביא אוכלוסיה חזקה ואיכותית. יחיאלי ביקש להתייחס ליישובי קו העימות באופן "אזורי" ולא בשיטת "הפרד ומשול".

"השינוי שקדמתם בחוק לעידוד השקעות הון וההשפעה שלו על החברות הממשלתיות הופכות את האזור להרבה יותר אטרקטיבי עבור מעסיקים", אמר יחיאלי. "תודה לך אדוני השר, ולח"כ יפעת שאשא ביטון, הנציגה הנאמנה של הגליל בכנסת על האמון. חשוב לי בהזדמנות זו להודות לצוות של רמ"י שעומד לרשותנו בכל עניין ובלעדיו לא ניתן היה לקדם דבר.״

יחיאלי הדגיש את החשיבות בפתרון הטבות המס לכפר ורדים. הטבות אלו בוטלו ונמצאות כרגע במעמד "הוראת שעה" עד סוף השנה.

 

ראש העיר מעלות תרשיחא, יו"ר מנהלת הגליל ויו"ר אשכול גליל מערבי, שלמה בוחבוט אמר כי תומך בדרישת יחיאלי בעניין הטבות המס לכפר ורדים.

לדבריו תנופת הבניה האזורית –  במעלות 7,000 יחידות, כפר ורדים 2500, נהריה 10,000, שלומי 4,000 ועכו 10,000 (סך הכל כ-40 אלף יחידות בעשור הקרוב) – מחייבת הקמת תשתיות, כבישים,  אזורי מסחר, תיירות ועוד.

בוחבוט אמר: "אני בטוח שאתה, שר האוצר, תעשה את זה. אנחנו מרגישים שהדלת שלך תמיד פתוחה והטלפון שלך תמיד זמין ושאתה פה – בשביל מעשים ולא רק דיבורים".

 

 

כפרניק ep1_2 אבן פינה לשלב ג'

 

**

 

 והחדשות הפחות טובות (מעבר לבג"צ שנתן היום כרטיס צהוב לתכנית המיסוי על דירה שלישית שיזם כחלון…):

לא היתה בפיו של שר האוצר שום בשורה, הבטחה או אמירה משמעותית בנושא הטבות המס. למעשה, לפני זמן רב הוא העביר את הנושא לאחריות ועדת הכספים של הכנסת שהחליטה להחריג את כפר ורדים (להשאיר חלקית את ההטבות…) באמצעות "הוראת שעה", שתיפסק בסוף 2017.

 

גם "התכנית לפיתוח הצפון" ספגה רק בשבוע שעבר ביקורת קשה מבוחבוט שאמר לשר החינוך בביקורו במעלות תרשיחא: אתה היחידי שכיום מבצע ומיישם בפועל את התכנית שהממשלה אישרה ותקצבה.

 

בדיון שנערך היום בועדת הכלכלה של הכנסת אמרו ראש המועצה האזורית מטה אשר יורם ישראלי, וראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, כי יש הרבה דיבורים ומעט מאוד מעשים בכל הנוגע לטיפול בצפון.  זלץ הוסיף כי בתוכנית מעט מאוד השקעה בחינוך, בבריאות, ברווחה ובתרבות.

יתרה מזאת, ב"כלכליסט" דווח היום כי מרכז המחקר והמידע של הכנסת פרסם מסמך, על-פיו רק 20 מהכסף המיועד לפיתוח הצפון הוא תוספת על תקציבים קיימים, כאשר היתר הוא איגום של תקציבים קיימים או תקציבים שטרם הוחלט להקצותם.     

גם ח"כ סתיו שפיר, התייחסה לנושא: "היום סוף סוף התגלתה האמת, והיא מצערת. מנכ”ל משרד האוצר, שי באב”ד, הודה בוועדת הכלכלה של הכנסת: 'לא היו 15 מיליארד שקל חדשים לצפון. תכנית הצפון לא מייצרת כסף חדש, אלא מציבה ראי לממשלה בתחומים שונים'.

"את צפון הארץ נטשו בעשור האחרון 25 אלף איש שעברו למרכז. העוני בצפון גבוה ב-12% מהממוצע הארצי, וכך גם שיעור האבטלה. בהשוואה למרכז הארץ, התורים בבתי החולים הצפוניים ארוכים בהרבה, יש פחות מיטות אשפוז, ותושבי הצפון מתים בממוצע שש שנים (!) לפני תושבי המרכז. חקלאי הצפון מתחננים כבר שנים בפני הממשלה שתספק להם תמיכה לפני שהענף כולו קורס".

 

לכתבה של אמיר ירחי על הסכנות בכביש 89.


0 תגובות

  1. בילה הגב

    בלי הטבות המס אף אחד לא יגיע
    זה שסיון נרדם בשמירה זה ידוע אבל אף אחד לא יבוא לגור בכפר ללא הטבות המס.
    מחירים בשמיים, אין מקורות עבודה אז למה שמישהו ידיע, אולי פנסיונרים או אנשים מהחלל החיצון.

  2. ממאוכזבי סיון הגב

    מעניין

    אמירות בשמים
    כל הישובים בסביבה לא עומדים בלחץ
    כולם בונים ובונים ואצלנו
    סיון מפריח בלונים.
    יורם איילון כל מה שכתבת על המחדלים הכל נכון

  3. לא מאמין הגב

    אין חדש תחת השמש… כדברי הנביא
    לא מאמין לאף מילה של פוליטיקאים, כולם שקרנים. הבטחותיהם שוות כקליפת השום. אם מישהו חושב שיזכה לקבל הטבות… אז כדאי שישכח מזה.

  4. אדיר77 הגב

    סיוון ענק .מוותר על הטבות העיקר שיש יחיאלי
    פוליקאי שנון ומחונן.
    שם בכיס את כולם.

  5. הבורר הגב

    שאלת תם
    רק מניח את זה כאן ומחכה להסבר אחד משכנע למה צריך את שלב ג’:

    “את צפון הארץ נטשו בעשור האחרון 25 אלף איש שעברו למרכז. העוני בצפון גבוה ב-12% מהממוצע הארצי, וכך גם שיעור האבטלה. בהשוואה למרכז הארץ, התורים בבתי החולים הצפוניים ארוכים בהרבה, יש פחות מיטות אשפוז, ותושבי הצפון מתים בממוצע שש שנים (!) לפני תושבי המרכז. חקלאי הצפון מתחננים כבר שנים בפני הממשלה שתספק להם תמיכה לפני שהענף כולו קורס”.”

  6. המפוכח הגב

    בתשובה לשאלתך…
    אתה צודק במאה אחוזים, גם אני לא רואה ששלב ג’ יביא את הגאולה למועצה. לדעתי זה יהיה פיל לבן… ותזכרו את המילים שלי.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן