מדורת השבט

כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
איתן כ”ץ

שבט עפר: טיול חורף, ביקור חולים, שת"פ מעיליא, לינה בשבט, פורימון, פסח, אימוץ כלבים וצפונבורי

כפרניק soo מדורת השבט

מה מתרחש בשבט עפר? ברצוננו לספר מעט על פעילויות השבט בתקופה האחרונה ולשתף אתכם במה צופן לנו העתיד הקרוב.

התקופה האחרונה:

•  טיול חורף:  ב-3.2 יצאנו כ-300 חניכי שבט עפר לטיול חורף בתל יודפת והר עצמון. השקמנו מוקדם בבוקר בשבת למזג אויר נפלא והתחלנו את היום בארוחת בוקר ופעילויות על תל יודפת. משם עלינו לכיוון הר עצמון וצפינו על בקעת בית נטופה בתצפית מרהיבה. בסוף המסלול חיכו השכב"ג לכל החניכים עם תחנות צופיות מלהיבות ופיתות דרוזיות וחזרנו הביתה בריאים שמחים ומאושרים.

•   ביקור בבית חולים של גדוד נופר: ב-20.3 יצאו כ-45 חניכי כיתות ח' לביקור מחלקת ילדים בבית חולים גליל מערבי שבנהריה. הילדים הגיעו למיטות הילדים, שיחקו משחקים שונים, שרו מסביב למיטתם ובעיקר העלו את המצב רוח של הילדים בבית החולים. חלק ניכר מהביקור עסק בהגשמת חלומות. כחלק מהנושא של הפורימון, דברו חניכי כיתות ח' עם הילדים על החלומות שלהם וגם "הגשימו" את אחד מהם בתחנה שהכינו בפורימון, חדר בריחה אשר דימה מבצע של גולני מכיוון שהחלום של הילד היה להיות קצין בגולני. היה מרגש!

•   שיתוף פעולה עם צופי מעיליא: לאחרונה התחלנו בתהליך ארוך טווח של שיתוף פעולה עם הצופים הנוצרים במעיליה. תחילה הגענו למפגש הכרות ראשוני במעיליה, התגבשנו צחקנו ונהנינו מאירוח נפלא. לאחר מכן הזמנו את צופי מעיליא להשתתף בפורימון, וכפי שכבר רובכם בוודאי ראיתם – לא רק שהם הגיעו לפורימון הם גם עשו זאת עם התזמורת הנפלאה שלהם שבאה לעשות לנו המון שמח. לאחר מכן הם הגיעו לפעילות משותפת נוספת עם השכב"ג במהלך שבוע ה"שכחו אותי" ובו תכננו גם מפגשים עתידיים לחניכים הקטנים יותר. עדכונים בהמשך!

•  פורימון:  ב-3.3 חגגנו ביחד עם קהילת כפר ורדים את חג הפורים בחורשת הבר בת. כפי שצוין לעיל, הפורימון עסק השנה בהגשמת חלומות ובעצם כל שכבת גיל עבדה עם קהילה שונה באזור וניסתה להגשים לה חלום באמצעות תחנה בפורימון. האווירה הייתה מצוינת, מזג האוויר שוב היה לטובתנו ובנוסף לכל תחנות החלום, נהנינו גם מתחנות צופיות שונות ומגוונות. היה חלומי!

•  שכחו אותי בשבט: כמיטב המסורת השבטית, במהלך שבוע שעבר ישנו כ-70 חניכי השכבה הבוגרת בשבט במשך שבוע שלם! הסמינר נועד על מנת לגבש ולחבר את השכב"ג ובעצם לייצר הרגשה שהשבט הוא גם הבית השני של החניכים. במהלך השבוע נהנו חניכי השכבה הבוגרת מפעילויות שונות בשבט וגם נטו מהדברים הקטנים של ללמוד ביחד, להכין אוכל ביחד וגם סתם לפטפט… היה מהנה ביותר – עד שבסוף נזכרו בהם.

כפרניק soo2 מדורת השבט

התקופה הקרובה:

•    טיולי פסח: אנו בשבוע ההרשמות לטיול פסח! טיולי פסח השונים מהווים שיא משמעותי מאוד בשנה הצופית ואנו מזמינים את כל חניכי השבט לבוא ולקחת חלק בטיול השונים! הרשמה אחרונה ביום שישי הקרוב ה-16.3.18 – מהרו להירשם!

תאריכי הטיולים:

–           טיול שבטי – (ד'-ו'+ט'-י"ב) 22-24.3.18

–           טיול מהר לעמק (כיתות ז') 27-29.3.18

–           טיול ים אל ים (כיתות ח') 25-27.3.18

–           טיול אתגר (כיתות ט') 26-29.3.18

פרטים נוספים אצל המדריכים והמדריכות!

•   אירוע אימוץ כלבים: ב-13.4 יתקיים אירוע אימוץ כלבים של כיתות ט' – האירוע יתקיים בפארק הכלבים שליד המרכז המסחרי בשעות אחה"צ (שעה מדויקת תימסר בהמשך). כולם מוזמנים לבוא ליהנות מהפעילויות השונות ולאמץ כלבים כמובן!

•  תאריכי הצפונבורי: אנו מקבלים המון פניות לגבי התאריכים של המחנה קיץ. לצערנו אין הדבר תלוי באנו אלא בהנהלת הצופים הארצית ולכן טרם קבלנו תאריכים. אנו אמורים לקבל את התאריכים לאחר טיולי פסח – מה שבטוח שברגע שנדע אותם נפרסם זאת במדיות השונות.