כץ VS הרכבת


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

שר התחבורה בעקבות התכניות לצמצום הרכבות לצפון: מבקש לבחון אלטרנטיבות

כפרניק TIRM6073_2 כץ VS הרכבת

שר התחבורה בעקבות התכניות לצמצום הרכבות לצפון: מבקש לבחון אלטרנטיבות

 

זמן קצר אחרי הודעת רכבת ישראל על צמצום הרכבות לגליל החל מספטמבר 2018, הודיע היום ישראל כץ, שר התחבורה, כי הנחה את רכבת ישראל שלא לבטל או לצמצם את שירות הרכבות לכרמיאל. בהודעת משרד התחבורה לא נאמר דבר על הרכבת לנהריה.

 

סערת הרכבת הנוכחית החלה אתמול, עת פורסם לוח הזמנים החדש של הרכבת, האמור לתת מענה לפתיחת הקו החדש לירושלים. עקב מחסור בקטרים, לוח הזמנים החדש פגע קשות בשירות בקווים הבאים:

קו באר שבע-נהריה יתחיל ויסיים את פעולתו בהרצליה, והנוסעים יאלצו להחליף רכבות.

קו כרמיאל-באר שבע יתחיל ויסיים את השירות בתחנת חיפה מרכז השמונה ברוב ימות השבוע. זמן הנסיעה מכרמיאל לתל אביב, העומד כיום על שעה וחצי, יתארך לכמעט שעתיים לתחנת סבידור.

בנוסף: בשל ההכנות לפתיחת הקו לירושלים, החל מה-1.8.18 ועד יום ה-5.8.18 / ומה-8.8.18  ועד ה- 12.8.18 קו נהריה מודיעין (דרך נתב"ג) יקוצר: הרכבות תחלנה ותסיימנה נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה  /סבידור (יש כמובן לעקוב אחרי פרסומי הרכבת המדויקים!).

**

בעקבות תלונות רבות של תושבי הצפון על הרעת השירות, שגם ככה סובל מכשלים רבים של איחורים ועבודות, הודיע היום שר התחבורה כי הרכבת לירושלים היא פרויקט לאומי בעל חשיבות עליונה לחיזוק בירת ישראל, "עם זאת, חיבור הפריפריה בגליל ובנגב, כולל קו הרכבת לכרמיאל, הוא יעד חשוב אותו קידמתי, ואני ממשיך לקדם מול התנגדויות רבות ואין לפגוע בו".

מטעמו של כץ נמסר עוד כי הנחה את יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, שלא לבטל או לצמצם את שירות הרכבות לכרמיאל, ולהציג אלטרנטיבה אחרת במסגרת ההיערכות לפתיחת הקו המהיר לירושלים.

יש לשים לב כי הקו מנהריה איננו מוזכר בהודעתו של כץ!

בנוסף, יש לזכור כי השר כץ הינו שר תחבורה ותיק, הנושא באחריות מיניסטריאלית לכשל המתמשך במתן פתרונות תחבורה בכלל, בפרט בגליל, ובמיוחד בגליל המערבי: ראו צומת הכניסה הראשי לכפר ורדים, כביש 89 ובעיקר הכניסה לנהריה ולבית החולים, כביש 85, כביש תפן ועוד.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן