סוף הקיץ בספריה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
צוות הספריה

מספרי סיפורים עם נורית סדון, פנטומימה עם רפאל שחרי, קומיקס עם רבקה עמית וקסמים עם קליוסטרו

כפרניק 27917 סוף הקיץ בספריה

מספרי סיפורים עם נורית סדון, פנטומימה עם רפאל שחרי, קומיקס עם רבקה עמית וקסמים עם קליוסטרו

 

לקראת סוף החופש הגדול, עם סיום כל הקייטנות וכשכבר לא נשאר מה לעשות בבית, התקיימו בספריה הפועלת במסגרת המרכז הקהילתי שני ימי פעילות איכותיים לעולים לכיתות ב'-ה'.

ביום ראשון, ה-27.8.17 התקיימה סדנת מספרי סיפורים בהנחיית נורית סדון, תושבת הכפר, בוגרת בית ספר לתיאטרון בובות בחולון ובחיפה. בסדנה למדו הילדים איך לספר סיפור בעל פה, גם בעזרת בובה או חפץ, השתעשעו מעט בתרגילי תיאטרון ואימפרוביזציה, ולמדו לזכור את הפרטים החשובים בסיפור ואיך לספר אותו בצורה מעניינת שתרתק את השומעים.

הסדנה השנייה שהתקיימה באותו היום הייתה סדנת פנטומימה. הנחה אותה הפנטומימאי רפאל שחרי, בוגר סטודיו למשחק ניסן נתיב. רפאל השתתף במספר הצגות תאטרון לילדים וכמו כן עורך הופעות ליצנות רחוב. בסדנה למדו הילדים איך לספר סיפור בשילוב תנועות הגוף וצלילים, איפור ובגדים בפנטומימה. הילדים התנסו בתנועות בסיסיות ועבדו בפנטומימה בקבוצות ובזוגות.

ביום שני ה-28.8.17 התקיימו שתי סדנאות נוספות.

את הסדנה הראשונה העבירה רבקה עמית, מורה בבית הספר קשת. בנוסף להוראה, רבקה מעבירה כבר עשרים שנה פעילויות בנושאי קומיקס, אומנות, טבע ויצירה. בסדנה זאת, הכירו הילדים את עבודתו של האמן חנוך פיבן. לאחר מכן התנסו בהכנת דיוקן בהשראת יצירותיו, תוך שימוש בשפע של חומרים ואביזרים בשימוש חוזר. הילדים הוציאו תחת ידם יצירות מקוריות ומקסימות.

את הסדנה השנייה הנחה הקוסם קליוסטרו, שכתב, הפיק והופיע בפסטיבלים, מופעים ותוכניות טלוויזיה. מלמד קסמים לילדים ומבוגרים ומומחה לחיבור של קסם וטכנולוגיה. להיות קוסם בעצמי: הילדים למדו מקליוסטרו את סודות הקוסמים הגדולים, התאמנו וקיבלו חמישה קסמים מדהימים, שניים מהם עם ספרים – כי הרי ידוע שיש "קסם בספרים".

תודה לכל הילדים הנהדרים שהשתתפו בפעילויות.

פעילות סוף הקיץ בספריה הפכה כבר למסורת; זוהי הזדמנות לחשוף את הילדים לפעילות ייחודית, מעשירה ומאתגרת. גם בשנה הבאה. הורים, סבים וסבתות – מוזמנים להביא את הילדים/נכדים גם בשנה הבאה, נשמח לראותכם !


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן