בובות חוסן במרכז הקהילתי

כמאתיים בובות עם שונות נהדרת במגוון צבעים, גדלים, חומרי גלם ומאפיינים * מפגש הסורגות עם ילדי אשכול הגנים ובית החינוך תפן


 

מלחמת “חרבות ברזל” ערערה את תחושת הביטחון ואת שגרת היום. הדבר נכון למבוגרים ובוודאי גם לילדים. לאור זאת עלה הרצון לחזק את חוסן הילדים וכתוצאה נולד מיזם “בובות חוסן”, שמקורן בגואטמלה, והן מיועדות לילדים שמתקשים להירדם בגלל מחשבות או חוויות מטרידות ולא נעימות. הילד יכול לספר לבובה את מה שעובר עליו, להניח אותה מתחת לכרית כשהוא הולך לישון, וככה הדאגות יעסיקו את הבובה במקום את הילד. בובות אלו ידועות כבובות דאגה, אבל בחרנו לכנותן “בובות חוסן” על מנת להדגיש את הפן החיובי והמחזק שהבובה יכולה להעניק.

 

כפרניק 126cf739-93db-4c3e-b8a8-f99ec3b3203b-scaled בובות חוסן במרכז הקהילתי
מיזם בובות החוסן במרכז קהילתי כפר ורדים

 

על מנת לממש את הרעיון, המרכז הקהילתי כפר ורדים הוציא קול קורא לקהילת הסורגות ביישוב והזמין אותן להתנדב לסרוג בובות חוסן לילדי הגנים.

ההיענות הייתה מדהימה. המרכז הקהילתי סיפק צמר ומילוי להכנת הבובות וקבוצת “ידיים סורגות” סרגה במשך חודשיים כמאתיים בובות עם שונות נהדרת במגוון צבעים, גדלים, חומרי גלם ומאפיינים.

 

כפרניק 92a67712-32d9-4d54-a31d-2ef234b6c194-scaled בובות חוסן במרכז הקהילתי

 

כפרניק 49137dc4-5120-4074-a415-f1ccb0f9cc98-scaled בובות חוסן במרכז הקהילתי
הסורגות מכינות 200 בובות חוסן לילדי כפר ורדים

 

בעקבות השונות והמגוון הנפלאים, עלה רעיון להציג את הבובות בתערוכה על מנת לאפשר לקהילה ליהנות מהעושר ומהיופי שלהן, רגע לפני שממשיכים הלאה ומוסרים אותן לילדים. נוצר שיתוף פעולה עם וועד הגלריה בכפר ונבנתה תערוכה פעילה בשם “בובות”, שהציגה את כל הבובות הסרוגות ביחד עם עבודת וידאו של נרי קדם טמיר ופינת הפעלה בחלל הגלריה הלבנה. לתערוכה הגיעו תושבי הכפר ומועדון קפה בצוותא קיים מפגש מונחה בתערוכה, ומכיוון שהפתיחה צולמה על ידי הערוץ הקהילתי, הרי שסרטון הוידאו שהועלה לערוץ הנגיש את ההיכרות עם המיזם לכל מי שלא הגיע לתערוכה.

 



 

לקינוח, הסורגות הגיעו למפגש מסכם בו ארזו את הבובות ולנו היתה הזדמנות להודות להן על עשייתן המבורכת.

עם סיום התערוכה, הגיעו חלק מהסורגות למפגש עם ילדי כל גן באשכול הגנים ובבית החינוך תפן. הסורגות הקריאו לילדים את הסיפור “לאן הולכות הדאגות” של אנתוני בראון ולאחריו קיימו עימם שיחה אודות דאגות ומחשבות בחיינו. כל סורגת סיפרה על תהליך הסריגה והדגימה לילדים איך סורגים. לבסוף, כל ילד קיבל שקית ובה בובת חוסן עם ברכה והסבר אודות בובות החוסן.

 

כפרניק bac7ae8b-b691-47bb-be33-ffbd64ef40ba-scaled בובות חוסן במרכז הקהילתי

 

כפרניק 0ffe9189-80b9-4b24-b3ec-792b03c192b9-scaled בובות חוסן במרכז הקהילתי

 

תהליך זה נסרג לו תודות לקהילה המדהימה ביישוב ושילב מגוון תושבים וקבוצות להם אנו מבקשים להודות, החל מסורגות ממגוון גילאים שהקדישו ימים כלילות לסריגת הבובות, דרך חיבור עם האומנים על פתיחת התערוכה בגלריה והערוץ הקהילתי על צילום פתיחת התערוכה, ועד לפעילות משותפת עם צוותי החינוך באשכול הגנים ובבית החינוך תפן ומסירת בובות החוסן לילדים, שלמעשה היו המנוע הראשוני למיזם.

מיזם זה מדגיש ומדגים את התפיסה כי חוסנה של קהילה מצוי באחדותה ובעשייה קהילתית מרובת פעלים.

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן