מועדון קוראים בכפר ורדים חוזר

עלית קרפ וספריית כפר ורדים: מוזמנים לדיון ב"חובו של היום ללילה", "ביוטופ", "הספר הלא נכון", "שנים טובות" ו"מנהג המקום"


 

עלית קרפ

 

מועדון קוראים בכפר ורדים מתכנס שוב והפעם בספריית כפר ורדים. המפגש הראשון ייערך ב-10 בספטמבר 2023 ב-19:00, ובו נעסוק ב”חובו של היום ללילה” מאת יסמינה חדרה, שהוא שם העט של מוחמד מולסהול, סופר אלג’יראי עטור פרסים.

 

כפרניק IMG-20230816-WA0000-scaled מועדון קוראים בכפר ורדים חוזר
עלית קרפ: מועדון קוראים בכפר ורדים

 

 

כשסיגל הוך, מנהלת ספריית כפר ורדים, הזמינה אותי לחדש את מועדון הקוראים בספרייה, שמחתי מאוד. אהבתי מאוד את המועדון המקורי, שבו התאספנו מדי חודש בחודשו בביתם של פזית ואבי הירשפילד, כדי לדון ביצירות ספרותיות ולהתענג על האירוח שלהם, ואני מקווה לחדש את החוויה הזאת.

 

 

כפרניק MOK-scaled מועדון קוראים בכפר ורדים חוזר

 

השאלה מהו מועדון קוראים ואיך נבחרים הספרים שבהם נעסוק היא שאלה מעניינת. יש כל מיני מועדוני קריאה, בחלקם מכינים המשתתפים את ההרצאות ובחלקם יש מרצה שמכין הרצאה ומרצה אותה לקהל, אבל במועדון קוראים בכפר ורדים יש תערובת מעניינת של הרצאה ושיחה עם הקהל.

 



 

 

ואיך נבחרים הספרים? ההחלטה על הספרים שנקרא מתקבלת גם בהתייעצות עם המשתתפים וגם נסמכת על שלל ה יצירות שאני נחשפת אליהן כ מבקרת במוסף ספרים של “הארץ” וכמנהלת קבוצת הפייסבוק “לא סופרים – מועדון הקוראים של מוסף ספרים של הארץ”. אוהבי הספרות מכירים את הקבוצה הזאת כזירה סואנת להחלפת דעות בענייני ספרות, לשבחים וגם כמובן לביקורת נוקבת.

 

כפרניק 7756757585889 מועדון קוראים בכפר ורדים חוזר
מועדון קוראים עם עלית קרפ

 

 

בדרך כלל, הספרים שבהם נעסוק הם כאלה שיצאו לאור בזמן האחרון, או לפחות בשנה שנתיים האחרונות או שתורגמו לאחרונה לעברית. כדי לאפשר את התנועה הסואנת הזאת כוללת התוכנית שלנו בתחילת השנה רק חמישה ספרים. מי יודע מה יתורגם ומה ייכתב בהמשך, איזה ספר יזכה באיזה פרס?

הדיון ביצירה זוכת פרס ייערך תמיד מתוך ראייה ביקורתית: האומנם היתה היצירה ראויה לפרס שזכתה בו, ואם לא, מדוע זכתה בו? האם יש גורמים נוספים, לאו דווקא ספרותיים שעומדים מאחורי הזכייה, או שההחלטות הן ספרותיות למהדרין?

המפגשים יתחילו ב19:00- ועוד קודם לכן אפשר להגיע קפה ועוגה ולכמה שיחות לאו דווקא ספרותיות. אחר כך מתחילים במפגש בהרצאה בת כ-45 דקות על הספר מהיבטים שונים, ובהמשך דיון עם המשתתפים.

מועדון קוראים בכפר ורדים יוצא לדרך ולא כדאי להישאר מאחור. בואו לספרייה לקרוא את הספרים הכי מעניינים ולהשתתף במפגשים מרתקים.

רוצים להצטרף? צלצלו לספרייה: 04-9972663

או כתבו למייל:

sifriya1@kfarvradim.co.il

 




תגובה אחת

  1. דוח המבקר הגב

    מישהו יסביר לי במידה שקראתי נכון – 50 שקל למפגש?? על מה ולמה ולמי הולך הכסף. ומי אחנו תושבי מ.מ כפר ורדים שנבקר החלטת מלומדים להעניק פרס לספר זה או אחר. ועוד שנעלה חשד ח”ו שמניעים כאלה ואחרים היו בבחירת הספר ו/או הסופר מועמד ראוי לפרס.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן