אלימות וגזענות בספורט


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

האשמה? התקשורת! חשיפה: תוקם יחידת שיטור בספורט. פאנל מרשים וקהל מועט בכנס במארג.

כפרניק DSC_9391 אלימות וגזענות בספורט

האשמה? התקשורת! פאנל מרשים וקהל מועט בכנס במארג. חשיפה: תוקם יחידת שיטור בספורט.

 

אמש נערך במארג בכפר ורדים דיון רב משתתפים ודל קהל נושא: אלימות וגזענות בספורט הישראלי.

את הכנס הנחה ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) והשתתפו בו ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו. יו"ר הועדה לשלום הילד), ד"ר יוסף עלי (מפקח חנ"ג במשרד החינוך), ניצן בן נתן (מנכ"ל המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט), עמירם הלוי (יו"ר איגוד הכדורסל), עידו קוז'יקרו (מנהל מועדון הכדורסל מכבי חיפה ושחקן עבר בנבחרת ישראל), ניצב אלון עסור (מפקד המחוז הצפוני במשטרה), סגן ניצב מני בנימין (מפקד תחנת מעלות-תרשיחא) ואוריה אדיב (יו"ר מועצת נוער כפר ורדים ושחקן כדורסל בקבוצה המקומית).

מול הפאנל המרשים והמקצועי – נוכחו בקהל עשרות מעטות של משתתפים.

 

 

כפרניק DSC_9372 אלימות וגזענות בספורט

 

 

את הכנס פתח אורי בר צורי, מנהל אגודת הספורט כפר ורדים, שסקר בקצרה את "תולדות האלימות בספורט" (עוד לפני קום המדינה…) ולאחריו ברכו סיון יחיאלי ראש מועצת כפר ורדים ומעדה חסבאני ראש מועצת יאנוח-ג'ת.

יחיאלי התייחס ליום הזיכרון לשואה וגבורה העומד בפתח, וציין כי קריאות כמו "מוות לערבים" וחברי כנסת הנותנים גיבוי ל"לה פמיליה" מלמדות על הדרך הארוכה שעלינו לעשות על מנת להטמיע בחברה ערכי שוויון וזכויות אדם. חסבאני אמר כי חבל שתושבי הכפרים השכנים לא הוזמנו לכנס והוסיף כי האלימות איננה רק בספורט.

בן נתן חשף כי בקרוב מאוד תקום יחידת שיטור בספורט וציין כי היקף האלימות בספורט נמצא בירידה. לדבריו, התקשורת מנפחת אירועי אלימות ומלבה אותם.

שאשא ביטון (בעבר מנהלת מח' חינוך בכפר ורדים) הזכירה את הדיון שנערך לאחרונה בכנסת (בהשתתפות נציגים מכפר ורדים) וציינה כי חלק נכבד מהאלימות במשחקי הילדים והנוער מגיעה מצד ההורים. כן התייחסה ל"אווירה" במגרשי הכדורגל בה מותר לא רק לנבל את הפה אלא גם ללכלך את היציע בקליפות גרעינים. לדבריה, יש לבחון את החקיקה בנושא האלימות בספורט, אולם לפני כן לוודא כי נעשית אכיפה על החוק הקיים.

גם הלוי ציין את אלימות ההורים והתנהגותם המבישה בנוכחות ילדיהם.

אסור ציין כי האלימות בספורט איננה עמודת בפני עצמה, אלא חלק מהאלימות בחברה הישראלית. לדבריו, על המשטרה לפעול בתקיפות נגד האלימות, אולם באופן נקודתי ואישי. בתשובה לשאלת בהלול, הבהיר אסור כי הדרת הקהל במשחקים בין בית"ר ירושלים ובני סכנין לא היתה ביוזמת המשטרה, אלא הסכמה בין הנהלות הקבוצות. כן הדגיש את החשיבות בדוגמה אישית של השחקנים להתנהגות ספורטיבית.

בנימין סיפר שאזור הגליל המערבי נחשב ל"שקט" באופן יחסי בתחום הגזענות והאלימות בספורט, וכי בעזרת הכנה נכונה והיערכות, ניתן ברוב המקרים למנוע אלימות ואקסלרציה.

לדברי קוז'יקרו, האלימות בספורט היא מראה של פני החברה. הוא סיפר על הרצאות רבות שנותן בקרב בני נוער ועל ההשפעה הגדולה שיש לספורטאים מוכרים, "גיבורי תרבות", על הצעירים. לדבריו, יש להתייחס בחומרה יתרה גם להסתה, לגזענות ולכל התנהגות פרועה על המגרש וביציעים, כמו גם בתקשורת וברשתות החברתיות.

ד"ר עלי ציין כי משרד החינוך פועל במישור התגובתי כלפי אלימות ויותר מכך בפעולות חינוכיות חוצות מגזרים. לדבריו, יש להתייחס ולטפל במשולש: ספורט, חינוך ותרבות.

אדיב סיפר כי אולם הספורט בכפר ורדים עמוס בכרזות בזכות התנהגות ספורטיבית וכל משחק מתחיל בהקראת "אמנת ההגינות בספורט" – דבר שמחלחל לשחקנים ולקהל.

בהלול ציין את אווירת האסקפיזם ותרבותיות הדיון וציין שרק לאחרונה השתתף במפגש עם בני נוער בכפר ורדים שדן בסוגיית האלימות בספורט.

*

צילום: בן עמי מוסק.

 


0 תגובות

  1. הורה מודאג הגב

    בית מזכוכית

    לא היה זה אורי בר צורי שהוציא מכתב ….  כפתרון לשיבוץ מסגרות שונות באולם הספורט? אני עדיין מזועזע מקריאתו אלינו לבוא ולחסום בגופנו את חברותנו אימהותנו ונשותינו מכניסה חלילה לאולם הספורט. אני שמח שאנשי כפר ורדים התנהגו באחריות ובבגרות ולא הדרדרו לתהום שאורי בר צורי ניסה לדחוף אותנו לתוכה. רק לא ברור לי על פי איזה הגיון ניתן לו לדבר בהתכנסות זו?

  2. אם לשחקן הגב

    מעניין

    כל הכבוד על הכנסת הנושא לסדר היום כבוד לא.ס. וכל העוסקים במלאי חשובה זו
    לא בכדי קראנו על הפרסים הרבים שהעבודה זכתה מגופים שונים בדגש על הפרסים של שרת הספורט.
    המשיכו כך

  3. הורה מודאג לא פחות הגב

    הורה מודאג לא פחות

    להורה המודאג, יכול שאורי טעה בניסוח אבל אתה לא יכול לקחת ממנו את העשייה הרבה שנעשתה בספורט בכפר ורדים ב-19 שנים האחרונות. מי שהתחילו במאבק על שיבוץ באולם היו מנהיגות מאמאנט וראש המועצה שהחליטו …..

     חשוב לדייק בפרטים לפני שמרעילים בארות, המועצה בהסכמת נציגות מאמאנט הכשירו משטח מיוחד לנשות המאמאנט שעלה למעלה ממאה אלף שקלים למשלם המיסים, פתאום הריצפה לא טובה פתאום צריך לחסל קבוצת נשים בכדורסל, להזכיר לך שהכדורסל בכפר שוחק למעלה מ-20 שנים בבלון רעוע ועלוב, אז מה קרה? נשות המאמאנט יכולות היו להתאזר עוד שנה שיפתח האולם החדש, ….

    כיוון שלא מעט נשים שיחקו כדורסל ולא רצו מאמאנט. אתה גם לא תיקבע מי ידבר בכנס ומי לא, האלימות המילולית שלך לא פחותה והפוסל במומו פוסל, אגב ליידע אותך שבהסכמה הגיעו כל הצדדים להסדר וכולן מרוצות אז למה מראש לא היה אפשר להגיע לסכמה אלא לחסל פעילות קיימת?

  4. משה דן או דן או משה..מש'תבחר הגב

    ….לא היה עדיף שתכתוב את שמך בתגובה הזו ?

    רק ……יכול לדעת את הפרטים שנכתבו ולצאת נגד מי שתוקף אותו.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן